|
Post by Emi on Aug 4, 2010 11:36:18 GMT 2
4.8 Rankkkkaaa Treenivä!
Talutin Indin talliin, Jemppu hääri siellä jotain, mutta muita ei näkynyt. Jätin tamman omaan karsinaansa ja kiinnitin sen sinne. "Huomenta!" Sanoin Jempulle ja pysähdyin tämän luokse. "Moi!" Jemppu tervehti ja jatkoi nopeasti: "Onko olka kipeä?" "Ei oikeastaan, vähän vain, pikku mustelma." Selitin ja vilautin olkapäätäni. Hymähdin ja menin hakemaan Indin harjakopan, suitset ja satulan. Raahasin roippeet hoitsuni luokse ja rupesin harjaamaan tuota hyvin.
"Nosta!" Sanoin hoitsulleni ja tämä teki työtä kärkettyä, olin opettanut tammalle helpon tavan, joka helpotti hoitajaa kun puhdisti kavioita. Puhdistin kaviot nopeasti ja ryhdyin laittamaan satulaa. Kiristin vyötä ja sain tuntea pienen nipistyksen persuksissani. "Perhana!" Kiljasin ja nauroin sitten.
Ujutin tammalle kuolaimet suuhun ja kiristin remmit. Talutin tamman ulos ja laitoin kypäräni remmin kiinni. Taluttelin tammaa kentälle päin ja pysäytin sitten. Laskin jalustimet alas ja ponnistin selkään. Indi talssi paikallaan mutta lopetti kun asetuin selkään. Keräsin ohjia käteen, niin että tamma oli puoliksi tuntumalla.
Myötäilin Indin askeliin ja parantelin istuntaani. Vaihdoin suunnan istunnan avulla ja jatkoin reippaassa käynnissä. Menin pari kierrosta ja vaihdoin suunnan ja otin tamman tuntumalle. "Maiskk" Maiskutin ja annoin hellästi tuolle pohkeita. Niin siirryttiin raviin. Rupesin keventämään ahkerasti ja ohjailin tammaa kasikolle.
Parin kasikon jälkeen vaihdoin suunnan kulman katkaisulla ja jatkoin uraa pitkin. Otin tamman kuolaimelle ja rupesin tekemään pohkeenväistöä kentän keskelle päin. Ulkopohjetta hitunen taaksepäin ja sisä ohjalla hieman enemmän tuntumaa. Onnistuin. Indi nautti kouluväännöstä täysillä ja teki kaiken parhaansa mukaan. Nostin laukan suoraa uraa pitkin ja ohjasin sen laukka voltille. Indillä on ihana keinulaukka, joten nautin siitä täysillä.
Hiljensin ravin kautta käyntiin ja annoin Indille pitkät ohjat välikäyntejä varten. Käyntäilimme hiljaa ja sain päähäni että mennään maastoon. Ohjasin Indin ulos kentältä ja nostin sillä rauhallisen ravin. Kevensin sopivaan tahtiin ja ohjailin intoilevan tamman pois talli pihalta. Ravasimme maastoesteradan alkuun ja nostin sitten laukan. Nousin hieman kevyeen istuntaan ja pian saavutimme esteet. Myötäsin niin hyvin kun vain osasin esteille ja jatkoin seuraavalle. Hymyilin iloisena ja hillitsin tammaa hieman ettei se laukkaillut kuin päätön kana, tai pikemminkin päätön hevonen. Radan lopussa kehuin Indiä paljon ja ohjasin sen tallille päin. Käyntäsimme pitkän matkan, vaikka menimmekin metsän läpi.
Tallinpiha häämötti jo silmissäni. Pipsa oli ilmestynyt tallille ihan selvästi. Valuttauduin Indin selästä alas ja talutin talliin. "Moi!" Hihkasin Janen karsinassa häärivälle Pipsalle. "Heippadi heii!" Tämä vastasi ja moikkasi kädellään. Kävelytin hoitsuni karsinaansa ja purin tältä varusteet poikkeen. Raahasin satulan, suitset ja harjat takaisin satulahuoneeseen. Laskin kaiken omalle paikalleen. Palasin karsinalle ja talutin hevosen tarhaan, tallin vieressä olevalle tarhalle. Kiira oli siellä ja laukkaili hirmuista kyytiä meidän luokse. Menin tarhaan ja laitoin aidan portin kiinni. Päästin Indin vapaaksi ja menin moikkaamaan Kiiraa. Tamma pärisi hieman ja höristeli korviaan. Hymyilin ja rapsutin tätä. Indi tuli mustasukkaisena luoksemme, mutta ei häätänyt Kiiraa pois. Rapsutin molempia jonkun aikaa ja päätin mennä siivoamaan Indin karsinan.
Otin talikon ja kottarit. Lapioin kaiken paskan kottareihin, eikä sitä tullutkaan hirveästi, joten päätin putsata muutkin karsinat. Aikaa meni vain vartti. Lakaisin käytävät ja siivosin oleskelutilan. Pipaporkkana(pipsa) oli ainakin tyytyväinen suoritukseeni. Menin löhöämään sohvalle ja hörpin limppariani jonkaa raahustin mukaan. Minua jännitti tuleva kurssi. Istunta taitoni olivat ruosteessa, joten... Lahdin kotiin, koska olisi lahdettava kaupunkiin.
emi. sori, nappis meni sekasin, niin ei voi kirjottaa kunnolla. Ja sori taa epaaktiivisuus. Teillä on Indin kanssa alkanut hoitotaipale erinomaisesti, hienoa! Indiä täytyy heti torua näykkimisestä, ettei se opi sitä tavakseen ja rupea syömään sitä ihastelevia immeisiä : D. Tarina on hyvä, siinä ei ole kirjoitusvirheitä ja se on selkeä lukea. Silti välillä kaipailisin kunnon rapsutushetkeä siun ja Indisen välillä. - Pipsa pst. mikä epäaktiivisuus? Aktiivisesti oot hoitanu koko ajan ja tarinat on pysynyt laadukkaina, joten hyvin on teillä mennyt (:
|
|
|
Post by Emi on Aug 6, 2010 16:54:37 GMT 2
6.8 Jotain Erikoista ; )
"Voi Etana sun kanssas!" Hihkasin Hermannille, joka sattui olemaan Leikkitunnin ratsunani. Meeri naurahti karsinan oven takaa ja jatkoi sitten hommiaan. Jatkoin harjaamista hyräillen lempibiisiäni. "Sä oot kiva heppa, mut tosi laiska, sori vaan!" Mutisin orille joka odotti auttamattoman väsyneenä tulevaa tuntia - mitähän tästäkin tulee...
"Löysät ohjat ja oikee kierros käynnissä!" Pipsa sanoi kuuluvalla äänessä meille ja teimme töitä käskettyä. Hermanni oli laiskalla tuulella eikä olisi halunnut liikkua. "Voi hyvä tavaton, liiku nyt!" Mumisin Hermannille ärähtäen, kaikki tuijottivat, meitä ainuita keskellä jumittajia. "Hermanni on hevonen, ei etana! Laitahan se nyt liikkelle!" Pipsa naurahti ja tuli hätyyttelemään oria. Hermanni lähti laiskasti liikkelle, mutta sai pian ajateltavaa kun lähdettiin käyntiin.
"Ottakaa polleihin tuntumaa ja ruvetkaa kiertelemään noita tötteröitä, edelleen käynnissä!" Pipsa komensi ja siemaisi Cocistaan. Hermanni lähti jopa innokkaasti edellä kulkevan Annin perään. Menimme monta kierrosta tötteröitä ja nautin orin kulkevaisuudesta, mikä ei erityisemmin asfalttia kuluttanut, toisin sanoen: Ori on laiska! Saimme ruveta ravaamaan suraa uraa, sainkuin sainkin Hermannin jotenkin reippaaseen raviin. Yritin totutella orin raviin ja onnistuinkin siinä aika hyvin.
"Jokainen lähtee tuosta kulmasta laukkaan, toinen menee vähän matkaa ja sit toinen tulee perästä, eikä jyräillä toisia!" Pipsa selitteli ja vilkaisi hieman kaikkien ratsastusta. Nostin Hermannilla laukan, se sujui hyvin. Ori nyki hieman päätään ja annoin sille lisää ohjaa että saisi mennä lujempaa. Hermanni laukkasi nätisti. "Hiljentäkääs raviin!" Juuri kun olin päässyt vauhtiin unelmoinnissa. Horjahdin hieman kun Hermanni siirtyi raviin taivaallisesta laukasta.
"Pelataan nyt Peiliä" Pipsa sanoi ja juoksi nopeasti kentän toiseen päätyyn ja selitti jotain. Pelasimme vähän aikaa, laukkasin pienen matkan kun Pipsa kääntyi, jäin kiinni ja palasin alkuun. Hermanni totteli kuuliaisesti ja oli selvästi innostuneempi pelistä kuin uralla käyntäämisestä.
"Pelataan seuraavaks Talli Palaa-peliä, jotkut teistä varmaan tiiättekin sen, vai?" Pipsa kyseli ja jatkoi pelin selittämistä. Olin pelannut sitä kerran, ja tykkäsinkin kovasti. Pian aloitettiinkin. Wicca aloitti keskellä ja karautti nopeasti tolpalle turvaan. Ravasimme reippaasti turvaan ja odottelimme seuraavaa. Hermanni tuntui yhteistyönhaluiselta ja oli innoissaan pelistä. Se meinasi lähteä ohitsemme juoksevan Weikon perään, mutta sain pidäteltyä orin paikallaan.
Tunnin aikana kerkesi tapahtua kaikkea mukavaa ja lin sen jälkeen täysin poikki. Hoidin Hermannin hulella kuntoon ja kävin pusuttelemassa Indin kanssa pitkään. Menin huoneeseen joka oli vielä tyhjä ihmisiltä, huone oli kurssin ajaksi tarkoitettu. Menin suihkuun ja sen jälkeen häärimään kavereiden kanssa. Päivä oli mukava ja Hermanni toimi hyvin. : ))
(Välikommentti Ellilltä) Onko tämä nyt se leikkitunnin maksu, vai halusitko vain kirjoittaa siitä tarinan :D - Elli Vastaus Ellille: Maksu leikkitunnista, vähän huono kyl on ku ei oikein inspannu, olin kauheen huonolla tuulella tuon päivää : [[
|
|
|
Post by Emi on Aug 23, 2010 19:03:47 GMT 2
23.8. <3
" Anna anteeks rakas ku mä en oo ollu hoitamassa sua, kauhee ku mä oon tällänen tyranni saurus! " Kitisin Indille joka kuunteli tarkkaavaisena. Meeri naurahti vieressäni ja taputti päänlaelle. " Voi kuule, et sä mikää tyranni oo. Ei pieni taukoilu haittaa mitään, ei sille voi paskaakaa. " Tämä mutisi lohduttavasti ja hymyili. Naurahdin ja halasin tätä. " Mä meen nyt hoivailee tota mun hoidokkiani ennenku kukaan muu ehtii sanoa että.. Indi on paras! " Kiljahdin ja tepastelin ripeästi tamman karsinalle. Ulkona oli satanut, joten hevoset olivat sisällä. Kurkkasin nopeasti ikkunasta ulos - ei satanut. Ajattelin että menisin ratsastamaan, mutta taisin päättääkkin että lähden taluttelemaan Indiä, koska eihän hoitajan kuulunut pelkästään ratsastaa rakastaan.
Olin harjannut ja puhdistanut kaviot tammalta. Irrotin riimun-narun käytävän palkista ja lähdin taluttelemaan Indiä. " Sä oot paras heppa mitä mul on ollu, vaikka ethän ookkaa oma, mut välil tuntuu siltä. Ois tosi kiva päästä joskus kisaamaan sulla vaikka kuudenkympin este luokassa. " Selittelin tammalle kun kävelimme pois tallin pihasta. Päätin että kiertäisimme pienen lenkin Flienin metsiköissä, joten olimme vanhalla metsäpolulla. Kello oli jo pian kahdeksan, joten tulisi pimeää nopeasti.
Hölkkäsimme vähän matkaa, koska ilma oli viileä ja Indikin aika säpsyllä tuulella. Oli alkanut hämärtää jo sen verran että Indikin näytti melko tummalta. Olimme tallin lähistöllä, sillä näin kirkkaat piha valot. Supisin Indille kaikkea mukavaa ja rauhoittavaa, sillä olihan matkan varrella pomppinut jänis, jota tamma oli säikähtänyt kuollakseen. Saavuimme tallin pihaan. Talutin Indin talliin ja kiinnitin sen käytävälle. Nopea harjaus ja neiti karsinaan.
Kävelin tehtävälistan luokse missä oli listattuna iltahommia. Katsoin tehtäviä; ulkona olevat ponit sisään, ruokinta, käytävän lakaisu ja hälytys järkkä päälle. " Ok.. " Mutisin ja koppasin muutaman riimun-narun kouraani. Kipitin katsomassa kaikki tarhat, vain Vili ja Anni olivat pihalla, joten talutin ne nopeasti sisään. Tallissa oli paljon lämpimämpi mitä ulkona, joten pelkällä ohuella neuleella tuli helposti kylmä. katsoin muutamia ruokintaohjeita, mietin hetken kuka ensin ja päätin sitten: Indi, koska se oli varmasti melkein malttamattomin. Katsoin ohjeet ja mätin ruuat, laitoin vettä sekaan ja hämmensin hieman. Kiikutin ruoka-astian tamman karsinaan ja pussasin tammaa kaulalle.
Oli vielä pari ponia jäljellä, Hermanni ja Tuitsu. Niiden ruoka listat olivat melko saman tyyppisiä joten painoin ne mieleeni ja laitoin kaikki sankkoihin. Olin siis valmis. Kävin Indin karsinassa kurkkaamassa. Halasin tammaa ja kuiskasin hiljaa: " Rakastan sinua, niin paljon! "
Joopa joo.. Sori tää oikeesti kauhea epäaktiivisuus, hävettää ihan hirvittävästi! : [[ Onko Indillä mahdollista ruveta kisaamaan joissain luokissa? Kuten esim siinä 60cm esteluokassa. niinn. ja sain nyt Piirtopöydän joten pitäisi tulla piakoin kuvia, joita voi myös lisätä Indin omille sivuille, aivan kuten noita muitakin ; )<3
Älähän nyt, minnuu alkaa hävettää että oon näin hidas kommentoimaan! :"D Mutta siis juu, Indillä voit kisata, kunhan ilmotat vaan linkin aina vaikka tänne kaappiin tai yksityisviestillä. Mukava tarina taas jälleen, oma hoitohevonen on kyllä rakas! - Pipsa
|
|
|
Post by Emi on Aug 24, 2010 8:22:25 GMT 2
Myöhästynyt Kurssi maksu - Perjantai
" Voi jumalauta, v**** mä myöhästyn kurssilta! " Huusin kun heräsin omine aikoineni - varttia vaille 12. Olin unohtanut laittaa herätyskellon soimaan. Kapusin nopeasti alas parvisängystä ja puin vaatteet päälle. Ulkona oli melko lämmin, joten laitoin farkkuminishortsit ja keltaisen topin. Harjasin hiukset ja laitoin harjan reppuuni.
Mussutin aamupalaa kun Sandra, pikkusiskoni tuli sisälle ulkoa. " Sähän myöhästyt pian " Sanoi tyttö ja avasi TVn. Hän oli opetellut kesän aikana kellon. " Joo, tiedän. " Vilkaisin kelloa ja sain lisää kiirettä. nousin pöydästä ja ahdoin leipäni loppuun. Kiiruhdin eteiseen ja nappasin mopo kypäräni. Kiinnitin sen ja juoksin pihalle vajaan, jossa nökötti moponi.
Ajoin tallille ja vilkaisin ranteessa lojuvaa kelloa, kaksitoista, aika hyvin! Kannoin kypärää kädessäni ja menin kurssi porukan luokse. " Tulithan sie, ollaan ooteltu sinuu jo kymmenen minsaa. " Elli protestoi heti ja naurahti sitten kevyesti. Hymähdin ja annoin naisen jatkaa... " Jaan teille nyt noi leiri huoneet. Meeri, Jemppu, Erika ja Emi. " Pipsa luetteli ja juoksimme huoneeseen. Siellä oli vanha kattolamppu, nättejä julisteita hevosista.
" Syömään! " Kuulu huuto käytävästä. Juoksin pää talolle ja kippuroin ensimmäisenä ruokasaliin. Ruokana oli makaronilaatiooka, suurta herkkuni. Söin nopeasti, sillä sen jälkeen oli pieni lepo tuokia ja sitten ratsastusta. En tiennyt kenellä menisin, joten jännitin paljon. Menin huoneesemme ja nappasin repustani lempi kirjani jonka olin ottanut mukaan. Olin lukenut sen moneen otteeseen ja aloitin tällä kertaa sen alusta.
" Vaihtakaa rida vaatteet ja tulkaa talliin " kuului Ellin kiljunta käytävästä. Lopetin kirja ja laitoin sen reppuuni. Kaivoin muovi pussista ratsastushousut ja kypärän. Vaihdoin nopeasti housut ja olin kuin olinkin ensimmäisenä myös tallissa, tosin Pipsaa ja Elliä lukuun ottamatta.
Kun kaikki olivat kokoontuneet paikalle niin jaettiin hevoset ja kerrottiin tunnista. Maastoa siis, saatettiin poiketa esteilläkin. Jes! Ajattelin mielessäni. Sain vieläpä Kallen, tosin Indihän olisi ollut paras, mutta ei voinut mitään. Hoidin Kallen kuntoon ja olimmekin pian verkkaisissa alkukäynneissä.
Kalle totteli hyvin, vaikka välillä olikin pieniä ongelmia matkassa. Tunti sujui mukavasti ja maastoesteet olivat hauskoja.
" Aah, ruokaa! " Kiljaisin innoissani kun olin hoitanut Kallen loppuun. Kiiruhdin käymään Indin luona. Halasin hevosta pitkään ja pusuttelin tätä paljon. " Tuun hetken päästä takasin, käyn vaan syömässä. " Selitin ja lukotin oven rauhallisesti. Tällä kertaa olin viimeinen syömässä, mutta ei haitannut yhtään. Söin nopeasti ja hyvin, ettei tulisi taas nälkä.
Ruoan jälkeen menin Indin luokse. Nyt oli ainakin tunti aikaa, joten voisin olla sen kanssa kahden. Olin ottanut kotoa mukaan porkkanoita, jotta voisin antaa niitä poneille. Ojensin Indille yhden niistä. Rapsuttelin Indiä pitkään ja unelmoin kaikesta mahdollisesta.
Pian alkoi leikkitunti. Sain Hermannin. Tunti sujui mukavasti, mutta melko laiskasti. Hermanni ei oikein suostunut yhteistyöhön kanssani, joten ei voinut mitään.
Pohkeeni olivat tunnin jälkeen kipeät, joten oli hankalaa tehdä tallitöitä. Sain hoidettua oman osuuteni, eli ruokittua puolet poneista. Menin niin nopeasti kun vain voin syömään. Iltapalaksi oli appelsiiniä tai omenaa ja leipiä. Söin hyvällä ruokahalulla mainiota ruokaa. Raahustauduin meidän kurssihuoneeseen ja painauduin sänkyyni lueskelemaan. pian käytävällä kuitenkin kuului huutoa että pitäisi nukkua. Sammutimme valot ja toivottelimme hyvät yöt toisillemme. Unelmoin vähän aikaa huomisesta ja Indistä. Sitten nukahdin.
Noinn.. Perjantai siis valmis : )
Kurssimaksut kurssitopaan (:
|
|
|
Post by Emi on Aug 24, 2010 14:49:24 GMT 2
Indistä laidun kuva : ) Attachments:
|
|
|
Post by Emi on Aug 25, 2010 16:03:28 GMT 2
Ilmoitin Indin näyttelyihin Arselaan : ))
|
|
|
Post by Pipsa on Aug 26, 2010 14:40:43 GMT 2
|
|
|
Post by Emi on Aug 27, 2010 14:33:48 GMT 2
Oo, Todella paljon kiitoksia tuosta ihanasta diplomista! <3 Olen otettu : DD
27.8 Dimpadämn!
" Kuules neiti.. Me ei nähäkkään nyt sit viikonloppuun ku meen Ruvaslahdelle. " Selitin Indille, tosin asia ei ollut suuri ihme, koska olinhan pitänyt pientä taukoa, mutta nyt alkaisi hyvä hoitotaipale. Indinen hörähti hieman. " Mitäs jos pyydettäs vaikka Wicca ja Jane mukaan maastoon, ku pikku tytölläki voi nyt mennä? " Kysähdin kun olin päättänyt että vetäisimme rauhallisen lenkin. Kävin etsimässä Wiccaa, tyttöä ei näkynyt, joten päätin että menen yksin. Eihän se mitään haitannut. Ajattelin että voisimme vetää pidemmän ja ei niin rauhallisen lenkin.
" Ett, Två, tre, fyra, fem, sex, sju, åtta, åtta....Ett, två, tre, fyra, fem, sex, sju, åtta, nio, tio.. " Lauleskelin harjatessani Indiä. Olimme lauleskelleet tuota seiskalla, joten laulut jäivät päähäni. Harjasin voimakkain ja reippain vedoin, huolella kuitenkin. Heitin harjan koriin ja puhdistin kaviot. Kun olin valmis, hain satulan ja suitset.
Kun olin valmis, talutin Indin pihalle. Ulkona oli raikasta ja kylmää. Oli satanut vettä äskettäin. Olin napannut kotoa päälleni vedenkestavän kevyt toppatakin, josta olikis hyötyä. Kiinnitin kypärän remmin ja laitoin jalustimet oikealle tasolle. Mellu oli mennyt Indillä viimeksi satulalla, joten jalustimet olivat lyhyet. Ponnistin tamman selkään ja kiristin satulavyötä lisää. Annoin pitkät ohjat ja hieman pohkeita. Suuntasimme kohti maastopolkua.
Ravasimme pitkin hiekkatietä. Indi nautti huomiosta, eikä sen tarvinnut kestää pomppivaa tyttöä selässään, joka menisi harjoitusravia. Nyt oli satula neidillä yllään. Kevensin reippaaseen tahtiin ja taputtelin välillä Indin kaulaa. Hiljensin käyntiin siirtymällä harjoitusraviin ja antamalla pieniä pidätys apuja. Indi oli oppinut jo kuuntelemaan tarkkoja, mutta helliä apuja. Myötäsin Indin reippaaseen käyntiin ja valmistelin sitä tulevaan laukka pätkään. matkalla oli pieniä risuesteitä.
" Maisk.. Maisk..." Maiskuttelin ja annoin reippaasti pohkeita. Indi säntäsi nopeaan ja rauhalliseen laukkaan. Nousin hieman satulasta ja hivutin käsiäni eteenpäin. Annoin Indille vapautta hypätä este. Tuuli paiskasi naamaani ja sai minut nauramaan. Nojauduin eteen ja annoin tammalle lisää vapautta korkeampaan esteeseen. Hiljensimme esteen jälkeen raviin. Ravasimme vähän matkaa ja pidätin tamman käyntiin. Indi oli hikinen laukasta. Käyntäsimme lopun matkaa tallille.
Otin varusteita pois ja taputtelin Indiä. Kannoin suitset ja satulan varuste huoneeseen. Hain hikiviilan ja pyyhkeen. Otin Indin ja talutin sen pesuboksiin. Avasin letkun hanan ja säädin sen viileälle. Odotin että tulee vettä ja rupesin kastelemaan Indiä.
" Rauhotuhhan nytte, rakas. " Puhelin tammalle kun tämä riehui hetken. Sammutin hanan ja rupesin sukimaan Indiä hikiviilalla. Olin pian valmis ja hain fleeceloimen varustehuoneesta. Indi odotti malttamattomana. Sain loimen nopeasti tammalle ja talutin sen tarhaan. Kiira oli sisällä. Jätin tamman laitumelle ja se laukkasi toiseen päähän, ja takaisin. Naurahdin ja pusuttelin tammaa joka oli tullut luokseni. " Että sä oot niin rakas ja ihana! " Lausdahdin tälle ja sain iloisen nuolaisun kasvoilleni.
Tällästä tällä kertaa ; DD
21 tk:ta jo, wau! pronssimerkki ja yksityisvalmennus on siis siun, onnea (: Missä lajissa valmennuksen haluaisit, mitä ongelmia siulla ja Indillä on? - Pipsa
|
|
|
Post by Emi on Aug 31, 2010 17:43:09 GMT 2
Ollaan jossain maastossa vetämässä käyntejä illalla. Indi näyttää vammaselle tuossa kuvassa ; )) <3 Indi on vähän läpinäkyvä, mutta taivas on ihanan värinen! :3 - PipsaAttachments:
|
|
|
Post by Emi on Sept 1, 2010 17:07:16 GMT 2
Ai vähä läpinäkyvä? x )) Kiitos, kiitos. : ) Joku koulu vois olla mukiin menevää, ku Indi huippu GP ja ite minä, Emi joku heÖÖÖÖ = ))
|
|
|
Post by Emi on Sept 2, 2010 15:10:41 GMT 2
2.9 Kavaletteja ja jotain muutakin ; )
Äitini viskasi minut tallille ja sanoi että olisin viimeistään kuudelta kotona. Saisin muuten olla vaikka koko yön, mutta lähistöllä oli liikkunut joku pedofiili tai hullu, eikä äitini oikein pitänyt siitä että liikuin ulkona iltamyöhään. Tulin ottaneeksi huomioon että isä ja äiti olivat sopineet pitkään kestäneen riidan ja muuttaneet lopulta yhteen, koska Mervi, äiti oli raahannut kaikki tavaransa meille. Lopetin miettimiset kun huomasin saapuneeni Flieniin - kaikkien rakastamaan talliin.
Päätin että kävelen suoraan maaneesiin ja laitan pienen taito radan sinne. Otin käsiini muutaman puomin ja raahasin ne keskelle kenttää. Hetken päästä minulla oli jonossa kolme puomia. Otin kavaletti palikoita ja laitoin puomit niille. Hain kulmiin ja muutenkin muutamat tötteröt, jotta olisi helpompi muodostaa oikeat kulmat.
Saavuin talliin, jossa oli mukavan lämmin. Erika istui siellä ja näytti keksivän tekemistä. " Tuu mun kaa ratsastaa maneesiin, tein pienen radan. " Sanoin kovemalla äänellä mitä normaalisti. " Jooo, ihan kohta...... " Tämä sanoi hiljaa, eikä nähtävästi tainnut ymmärtää kysymystäni vaan se meni hänelle alitajuntaan. " Joo! " Tämä yhtäkkiä huudahti ja epäilykseni osui oikeaan. Nauroin hetken ja menin hakemaan Indin harjoja innoissani.
Harjasin Indiä innoissani ja tämä nautti täysin siemauksin, eikä näyttänyt yhtään siltä ettei olisi pitänyt tuosta. Edellisinä päivinä tamma oli yrittänyt vain näykkiä minua, kun harjailin sitä. Toruin sitä tomerasti jos se yrittikään. Nyt kuitenkin tamma oli korvat hörössä ja hörisi pehmeästi. Hymeksin iloisena ja olinkin pian harjannut Indin. Nappasin kaviokoukun ja kyyristyin hieman tamman jalkoihin. " Nosta " Sanoin näpäkästi ja painoin kyynärpäällä tamman jalkataipeeseen. Indi nosti kuuliaisesti jalkansa ja seisoi kaikki muutkin jalat aloillaan ja tarkkaili minua.
Asettelin satulaa Indin selkään, jonka korvat painuivat hieman taaemmas. Rupesin kiristämään vyötä ja Indin korvat olivat täysin luimussa. Se ei kuitenkaan tehnyt mitään. Menin toiselle puolelle ja kiristin sieltäkin, kun sain taas tuntea sen inhottavan nipistyksen. " Indi! Ei saa purra! " toruin sitä jyleällä äänellä ja mottasin pienesti sitä turvalle. Tämä alistui hieman, mutta oli taas normaali hetkessä. Otin suitset käsiini ja selvitin ne nopeasti. Laitoin ohjat kaulalle ja ujutin kuolaimet tamman suuhun. Laitoin suitset korvien takaa ja kiristin turpahihnan, sitten vielä leuka, ja valmis!
" Erikaa, ootsä valmis? " Huhuilin aittaan kun itse olin täysin valmis, kypärä päässä ja hanskat kädessä, ja tietenkin Indi kiinni itsellä. " Joo, iha just. Oota hetki, mä haen kypärän. " Erika kertoi ja tuli ulos karsinasta samalla laitten Bjallan karsinan oven kiinni. Tyttö juoksi talliin.
Asensin jalustimet sopiviksi ja ponnistin selkään. Kiristin vielä vyötä yhden reiän ja annoin tammalle hieman pohkeita. Ohjasin sen oikeaan kierrokseen. Myötäilin hieman Indin laiskahkossa käynnissä. Erika ja Bjalla käyntäilivät toisellapuolella maneesia. Katselin tekemääni rataa, ja se näytti iha hyvältä. " Vaihetaan suuntaa! " Huudahdin kun olimme menneet jo monta kierrosta samaan suuntaan. Otin ohjat käsiini ja rupesin tekemään voltteja ja kiemurauraa. Erika ohjasi Bjallan tekemään samaa, ettei törmättäisi jos toinen menee nopeammin.
Vaihdoimme taas suuntaa ja annoin Indille kannustavia pohkeita, se siirtyi raviin. Kehuin tammaa ja otin Indin kuolaimelle. Tämä lähti tepsuttelemaan nätissä kootussa ravissa pitkin uraa. Istuin harjoitus ravissa ja nautin tämän ihanista askelista. Bjalla loikkasi nopeasti pienen kavaletin, vaikka se oli tarkoitettu ilman hyppyä, tosin olihan poni pieni. Hiljensin käyntiin hetkeksi ja annoin Indin kävellä pitkin ohjin.
Otin ohjat hyvälle tuntumalle ja vaihdoin suunnan. Ohjasin Indin pienille kavaleteille ja nousin pieneen kevyeen istuntaan hypyn varalta. Indi tepsutti sarjan käynnissä rauhallisesti. Kehuin sitä sen jälkeen ja nostin tälle kevyen ravin. Erika ohjasi Bjallan isolle voltille ja siitä sitten kavaleteille. Bjallalla oli paljon vauhtia, joten Erika teki paljon pidätteitä ja voltteja.
Yhtäkkiä tuulen takia katto räsähti jotenkin ja pollet säpsähtivät niin, että lähtivät molemmat laukkaamaan kauheheaa kyytiä. Indi veti päänsä alas, mutta sain tarrattua ohjista nopeasti. Huomasin että toinen jalustimeni oli tippunut jalasta. Yritin istua satulassa ja pidätellä Indiä, mutta sitten tamma vetikin pukit ja lensin stailisti maahan, päädyin jopa jaloilleni! Indi kuitenkin jatkoi laukkaamista.
Olin saanut Indin kiinni ja noussut tämän selkään takaisin. Käyntäsimme rauhallisesti maneesissa. Ohjasin tamman voltille ja nostin ravin. Indi oli rauhoittunut jonkun verran ja keskittyi ohjeisiini. Ohjasin sen nopeasti kavaleteista ja nostin sille harjoituslaukan. Käänsin Indin ja menimme sitten takasisin puomeille.
Annoin Indin kävellä loppu käynnit rauhassa. Otin jalustimet pois jalasta. kävelimme hetken vielä. Erika ja Bjalla olivat menneet maastoon loppu käynnelle. Kaarsin tamman keskelle ja tiputtauduin alas selästä. Puolentoista tunnin ratsastus oli mukava. Talutin tamman talliin ja hoidin sen kuntoon. Juoksentelin maneesiin ja siivosin tarvikkeet reunoille.
Hiekassa näkyi vielä tippumispaikkani. Hymyilin ja astuin ulos maneesista kylmään syys ilmaan. Suljin oven ja lähdin kotia kohti.
- Emii - : ))
Voi, ihanan kuuloista treenausta teillä, kelpais miullekkin! Siulla ja Indillä näyttää sujuvan tosi hyvin, yhteistyöpelaa ja luottamustakin on selkeästi ruvannut syntymään, hyvä. Superjuttu, että Indi-pulla sai näin hyvän ja pitkäaikaisen hoitajan. - Pipsa
|
|
|
Post by Pipsa on Sept 12, 2010 11:05:24 GMT 2
Yksityistunti Emille (ei tarttee tehhä mitään maksuja yms.)
- Emii, kaikuu kutsuni tallin tyhjällä käytävällä. Tälläinen hieman viileä, syksyinen ilta on kuin luotu tytölle lupaamalleni yksityisvalmennukselle, jonka tarkoituksena olisi harjoitella perusratsastusta, eli lähinnä siis pientä hiontaa istunnan kanssa, väistöjä, vaihtoja ja muita unohtamatta. Kun blondia (näin tarkemmin ajateltuna en ole edes varma, että Emi on blondi…) ei näy tallissa ja Indin ratsastusvarusteetkin ovat kadonneet, teen viisaan yhteenvedon siitä, että tyttö on painunut jo kentälle. Hyvä tyttö!
Onneksi olen pakannut päälleni kasan vaatteita; t-paita, paksu huppari, ihanan lämmin, valkea ratsastustakkini ja sen päällä vielä tummanruskea toppaliivi, kylmästä siis tuskin joutuisin kärsimään! Kuten aavistinkin, näkyy jo kauempaa kentällä ravaava parivaljakko, suurensuuri kimo ratsastajansa kera. Hyväntuulisena huikkaan kummallekin moikat. - Mitä kaikkee ootte tehny lämmittelyissä? vilkaisen ratsukkoon kaivaen samalla kännykkäni esille. Turkanen sentään, olin sovitusta ajasta melkoisen myöhässä. Muttah, kai se sisältyi oman tallin etuihin, että pystyi olemaan myöhässä ilman potkujen pelkoa… - Menty kaikki askellajit läpi ja paljon voltteja ja kaarevia uria, Emi hymyilee. - Allright, mökellän surkealla englanninkielelläni ja sujahdan puuaidan välistä kentän sisälle, ottaen kentän keskeltä löytyvän tuolin istuimekseni. Ei sitä tuntia seisoakaan jaksaisi.
Onneksi ilta ei ole vielä kovin pimeä, vaan valkea Indi erottuu selkeästi kentällä. Hetken mietin, ennen kuin viimein pääsen aukaisemaan komentoja jakelevan kitani. - Nyrkki pystyyn, muista ryhti! Istu alas harjoitusraviin ja mene pohkeenväistöä sieltä kulmasta tänne katsomonpuoleiseen. Muista se ryhti, katse edessä, tän pitäis olla naurettavan helppoa Indin kanssa, lausahdan pitkän pätkän, katsellen kaksikon pohkeenväistöä ravissa. - Hyvä Emi, se meni tosi nätisti, totean hymyillen. - Teehhän samoin sitten tästä kulmasta ja sen jälkeen tuu tähän miun luo menemään keski-ympyrää.
Pian kimo puoliverinen ravaa nätissä peräänannossa edessäni, Emin istuessa tyytyväisen oloisena sen ravissa. Indin ravi on kyllä huomattavasti mukavampaa, kuin monen muun ison hevosen, jonka selässä olen joutunut olemaan. - Ryhdikäs asento, käsiä hieman ylemmäs, komennan. - Nyt se menee mukavan rentona, hyvä! Otas se nyt aluksi käyntiin. Emi tekee työtä käskettyä ja ottaa pienellä liikkeellä osaavan tamman käyntiin. Odottelen viitisen minuuttia, kunnes neuvon ratsukon menemään kahdeksikolle. Harjoituksen tarkoituksena olisi vaihtaa laukka aina kahdeksikon keskellä, mikä sujuisi ainakin Indin puolesta todennäköisesti hyvin. - Ihana laukannosto, hyvä! Ryhdikäs asento, kädet hieman ylemmäs, rauhallinen laukka, hyvä! Muista asetus, älä vie ulkopohjetta noin taakse, ulko-ohjan tuki, just noin. Puolipidäte ennen vaihtoa, rauhallinen tempo, kiva vaihto! Hyvä Emi, nyt se menee tosi mukavan näköisesti.
Puoliverinen laukkaa mukavan näköisesti, vaikkei vieläkään täyden osaamisensa mukaan.
- Heiheihei, tuo ei ollut kyllä kahdeksikkoa nähnytkään, sen pitää olla PYÖREÄMPI, ei mikään neliö! karjaisen Emin heti alkaessa keskittyä enemmän ohjaukseen. Annan ratsukon mennä kahdeksikon vielä muutama kertaa, ennen kuin komennan tyttöä hidastamaan hetkeksi käyntiin. - Nyt seuraavaks teet niin, että pitkät sivut meet laukassa, ja lyhyet sivut käynnissä, kerron katsoen, kuinka ratsukko aloittaa harjoituksen. Indi kävelee sopivan rennon, mutta silti hyvin kuuntelevan näköisesti eteenpäin.
- Hyvä nosto! Säilytä jalka rentona, älä anna sen kuitenkaan heilua! Ja nyt pidätä suoraan käyntiin.
Itsekseni nyökkäillen tutkailen tarkasti ratsastajan asentoa, huomauttaen hieman heiluvista käsistä. Indin nostaessa nyt uudellen laukkaa, onnistuu Emi säilyttämään hyvän asennon, eikä ala hötkyilemään hevosen selässä.
- Hyvä, nyt menee tosi hyvin! Säilytä hyvä asento, ja pidä huoli, että Indi oikeasti tekee mitä sie siltä pyydät, huikkaan vilkaisten kentän laidalle, josta kuuluu kavioiden kopinaa.
- Voinks mie tulla kentälle, vai jatkatteks työ vielä pitkään? Elli kyselee Kallen vierestä. - Juu, voit sie tulla, myö aletaankin vähitellen lopettamaan, laukkaa vielä sieltä tänne, ja sitten siirry käyntiin.
|
|
|
Post by Emi on Sept 14, 2010 13:56:05 GMT 2
Maksu ja yleistarinaa . )))
Pyöräilin tallille melko illalla, vilkaisin hienoa rannekelloani ja huomasin kellon olevan vasta varttiavaille kuusi, eli Pipsan tunnille ei olisi vielä kiirettä. Lukotin pyöräni ja kävelin talliin. Laitoin punertavat hiukseni pienelle letille ja otin harjan käteeni. Kaikki ponit olivat vielä ulkona, joten ne täytyisi siis hoitaa ja niin edelleen. Tuntini alkaisi kahdeksalta, joten olihan aikaa!
Elli keitti kahvia oleskeluhuoneessa ja hyräili jotain. " Hei! " Sanon nuorelle naiselle joka istahti sohvalle. " No moi, suaki täällä näkee. " Elli vastasi iloisena ja suki hiuksiaan silmien edestä. " No joo, ärsyttää ku käyn tämmösellä hiljaiselolla... " Selitin tuolle ja hymyilin. " Mut, mä meen siivoo tallin ja otan ponskit sisälle. " Sanoin nopeasti ja menin talliin. Hain kotti kärryt ja rupesin laittelemaan lantoja kärriin. Noh, eipä mennyt edes paljoa aikaakaan kun oli jo siivottu talli ja muut pienet talli rakennukset. Kärräsin lannat lantalaan ja vein kärryt ja talikon omalle paikalleen. Hölkkäsin hakemaan talliharjan, jolla lakaisisin käytävän.
" Tuu nytt " Mumisin viimeiselle hevoselle, Indille. Kaikki muut olin jo hakenut tarhoista. Talutin Indin reippaasti talliin ja kiinnitin sen karsinaansa. Hain harjat, satulan ja suitset. Harjailin Indiä rauhallisesti ja juttelin sille kaikkea, että rakastinkaan tuota hevosta!
Laitoin satulaa ja vilkaisin kelloa, vasta puolikahdeksan, aikaa siis oli tarpeeksi. Indi luimisti kun kiristin vyötä ja oli sen näköinen että purisi minua, mutta höristi sitten korviaan kun Jane hirnui. Rapsuttelin hoitsuani ja nappasin suitset käteeni. Irrotin Indin päitset ja laitoin ohjat kaulalle. Ujutin kuolaimet neidin suuhun, eikä Indi ollut moksiskaan noista. Laitoin remmin korvien takaa. Kiristin leukaremmin niin että jai nyrkin verran tilaa. Sitten turpa hihna, ja valmis! Avasin karsinan oven ja otit ohjat pois tamman kaulalta.
Laitoin jalustimet oikeille mitoille, mutta huomasin että tarvitsin jakkaraa. Hain korokkeen kentän reunalta ja ponnistin Indin selkään. Kiristin vyötä ja säädin jalustimia vielä hetken.
Annoin Indille hellästi pohkeita ja tämä lähti käyntäämään kenttää verkkaisessa käynnissä. Vedimme jonkun aikaa käyntejä kun vilkaisin taas kelloa ranteessani, varttia vaille kasin, eikä Pipsa porkkanaa näkynyt vielä missään. Päätin asian olla ja nostin ravin, mutta jäin istumaan perus istuntaan. Kääntelin Indiä istunnalla ja hieman ohjilla isoille volteille ja kaarille. Vaihdoin suuntaa. Tamma oli reippaalla tuulella ja sitä virkisti viileä tuuli, joka viittasi syksyisempään ilmaan. Indi heilautti päätään hieman ja teki pienen ilopukin.
Nostin laukkaa ja lähdin menemään pääty-ympyrää vasemmassa kierroksessa, vasemmassa laukassa. Vaihdoin yllättäen suuntaa ja sen mukana tein hyvin onnistuneen laukan vaihdon. hiljensin raviin ja taputtelin Indin kaulaa. Suurena yllätyksenä hoitsuni säikähti puusta tippuvia lehtiä ja pomppasi sivuun. Toinen jalustimeni tippui, mutta pysyin kuitenkin selässä. Hiljensin käyntiin ja annoin Indille pitkää ohjaa.
Pipsa tallusti luoksemme ja vilkaisin nopeasti vain kelloani, jo vartin yli kahdeksan! " Moi, sori tää myöhästyminen. Ootko jo verkannu tamman? " Pipsa tuli kyselemään heti kentälle päästyään. " Kaikki askellajit ja pieniä tehtäviä. " " Okei, no me päästäänki sit jo alottelee. "
Nostin Pipsan pyynnöstä ravia ja kokoilin tammaa hivenen. Istuin perusistuntaan, painoin kantapäät alas ja rentouduin. Kääntelin Indiä volteille ja kiemuroille aivan niinkuin käskettiin.
" Nosta laukkaa ja vie tamma kasikolle ja vaiha aina keskellä laukka. " Pipsa käskytti. " Jobb..." Vastasin ja nostin Indillä keinuvan laukan. Ohjasin tammaa uralta pois ja vaihdoin onnistuneesti laukan keskelle päästyämme. Istuin tyytyväisenä selässä ja taputin Indiä. Vaihdoin toiseen suuntaan ja keskellä kenttää laukanvaihto. Nytpä Indi halusikin uralle, joten sinnehhän se painelikin. Ohjasin tammaa taitoni mukaan takaisin kulkureitille ja yritin saada sen laukkaan, nyt kuitenkin onnistuneesti. Pipsa näytti tyytyväiseltä kun sain innostuneen tamman aisoihin, kulkemaan nätisti.
" Sen piti olla ympyrä, ei neliö!!!! " Kuulin huutoa takaani. Pipsa ärsyi, muttei erikoisen vihaisena. Naurahdin ja korjasin virheeni seuraavalla ympyrällä.
Aloitin seuraavan tehtävän, eli pitkällä sivulla laukkaamisen, lyhyillä käyntiä. Indi innoistui ja teki pieniä pukkeja. Yritin olla välittämättä niistä ja istuin rentona tamman selässä. Kulmassa hiljensin käyntiin, tehtävä ei ollut hirveän haastava. Menimme muutaman kerran ja hiljentelimme raviin. Tunti oli jo lopussa. " Heii, tota voinks mie tulla tän Kallen kaa sinne kentälle? " Kuuluu rohkea ääni kentän laidalta, Elli. Hymyilen naiselle ja vedän Pipsan käskystä vielä muutamat laukat.
" Meen loppu käynnit maastossa! " Huikkaan Pipsalle kun olen laukkaillut muutaman kerran. Ohjasin Indin ulos kentältä ja Pipsa sulki portin. " Älä oo kauaa, on jo aika pimeetäki! " " En, en! "
Ravasin vähän aikaa. Oli jo aika pimeää eikä oikein värejä erottanut. Olimme olleet jo jonkin aikaa maastossa. käänsin Indin kohti kotia. Näin jonkin tumman ja ison kävelevät metikössä. Tiesin heti mikä se oli, mutten halunnut todistaa sitä itelleni. Sydän takoi rinnassa tuhatta ja sataa. Tunsin että Indikin alkoi hermostua. Otus oli karvainen, iso ja lihava, sekä se lyllersi inhottavasti. Karhu. Paukutin pohkeita lujasti Indin kylkiin ja sain tamman nopeasti laukkaan.Tiesin että tein väärin kun lähdimme laukkaan, mutta se oli myöhäistä perua. Näin kuinka karhu lähti hölkkäämään peräämme. Tunsin kyyneleiden kaluvan silmistäni. Nojasin sopivasti eteen ja annoin tamman valita polkua. Näin jo tallin piha valot. Vilkaisin taakseni. Näin karhun jahtaavan meitä, mutta kaukana. Hiljensin raviin tallin pihassa ja käyntäsin hetken ympyrää.
Pipsa juoksi luoksemme ja oli hätääntyneen näköinen, hän oli kuullut ryminää kun laukkasimme, muttei osannut aavistaa mitä kertoisin. " Karhu, ihan vitun iso karhu! " Sanoin kovalla äänellä, vieläkin shokissa. " Voi jumalauta! Niitä siis on täällä?! " Pipsa hätääntyi. " Joo, mä olin just kääntymässä tallille ku näin sen. Sitä paitsi, se oli ihan jumalattoman kokonen uros karhu! " Selitin kauhuissani ja käyntäilin ympäri tallin valotettua aluetta Pipsan ympärillä.
Valuin alas tamman selästä ja talutin sen talliin. Elli oli tullut kyselemään minulta, mutta Pipsa tuli ja selitti Ellille. Toivottavasti nämä varoittaisivat tallilaisia, etteivät menisi pimeällä maastoon. Olin vieläkin kauhuissani, mutta kun olin saanut hoidettua Indin, soitin äitini hakemaan minut, ja että ottaisi pyörätelineen. " Öitä! " Hihkaisin talliin ja nousin auton kyytiin.
Huhh, vihdoin valmis! <3
Kääk, mie oon luullut että sie oot blondi mut ootkin punapää :"D Mukavan rento ja täydellisen pituinen tarina, jonka sisältökin on erinomaista. Täytyykin laittaa ilmoitustaululle varoitus karhusta, nyt kun ne on vielä syksyn aikaan nälkäisiäkin. - Pipsa
|
|
|
Post by Emi on Sept 22, 2010 17:36:30 GMT 2
VIHDOIN toi tarina on valmis : )) Anteeksi kauhea epäaktiivisuus! : ((
|
|
|
Post by Emi on Sept 26, 2010 16:00:04 GMT 2
26.9 Rento lenkki maastossa
Harjasin Indiä reippaasti maastoa varten, kello oli jotain neljä ja ulkona ihana ilma. Viileä, mutta aurinkoinen. Pipsa oli jo laittamassa suojia Kallelle, joka odotteli kärsimättömänä lenkkiä Hirvijärven läheisyyteen. Elli taasen laittoi Hermannia lähtö valmiiksi jo suitsissa. Lähtisimme ilman satulaa hieman pidemmälle lenkille. Indille ei tarvitsisi muuta kuin suitset. Puhdistin kaviot nopeasti, mutta erittäin tarkkaan. Laitoin koukun koppaan ja otin suitset. Ojentelin ne käsiini ja ujutin kuolaimet kauranaaman suuhun. Elli odotteli meitä pihalla. Pipsa talutti Kallen juuri pihalle ja syöksyin Indin kanssa heti perään.
Yritin ponnistella ison hepan selkään, kyllä varmaan onnistuu! Ähisin itsekseni. Pipsa ja Elli olivat jo selässä, nuo naurahtelivat välillä minulle. Jemppu kulki juuri ohi talliin päin. " Jemppu! Tuu auttaa mua! " Huusin tytölle ja sain nopeasti apua. Suoristin tamman ja lähdin kulkemaan viimeisenä pienessä jonossamme.
Käyntäilimme pitkään ja juttelimme niitä näitä. Olin kiilannut Pipsan ja Kallen viereen. Enimmäkseen juttumme luistivat siihen karhuun. " Ootteko muuten ilmottanu muille tallilaisille siitä? " " Joillekki ollaan. " Elli vastasi kysymykseeni nopeasti ja antoi vähän vihjettä että rupeaisimme jo ravaamaan. Annoin indille eteenpäin ajavia pohkeita ja tamma singahti reippaaseen raviin, ohittaen poijat, jotka jäivät vain matelemaan perään. Hermanni oli selvästi laiskalla tuulella, mutta Elli sai oriin liikettä helposti. Kalle taas oli nimensä veroinen, Oikukas Ajatus, joten ruuna jölläsi pää kovana Indin perään pukitellen.
Lisäsin tammalle pohkeita, ja tämä lähti laukkaan. Kalle puski viereen ja rauhoittui laukkailemaan tyytyväisenä. Hermanni lopetti laiskottelut ja laukkasi reippaasti takana. Ohjasin Indin kapeammalle polulle ja hidastelin ravin kautta käyntiin.
" Pitäskö kääntyy kohta puolii tallille? " Kysyin kun olimme menneet jo melkein tunnin. " No joo, mie voin vetää jonkun lenkin kotia. " Elli vastasi ja ohjasi Hermannia leveälle polulle ja nosti ravin. Ravailin Indin kanssa perässä hiljaisesti. Kokoilin tammaa hieman, että oppisin menemään myös tarvittaessa maastossakin nätisti. Pipsa tuli viereemme ja hymyili minulle. Naurahdin ja annoin Indin mennä vapaasti.
Olimme melkein jo tallipihassa, kun Indi sai päähänsä lähteä pukkikiito laukkaan. Kiljahdin ja tuhmpsahdin maahan nopeasti. Kerkesin vain älytä että allani oli vain ilmaa. Nausin nopeasti pois ja juoksentelin hoitsuni perään, joka oli jo mennyt talliin karsinansa eteen. Puistelin vaatteitani ja hieroin kipeätä persustani. Otin tamman ohjista kiinni ja talutin karsinaan. Topuuttelin sitä vähän rumasta käytöksestä, mutta otin kuitenkin varusteet pois.
Puunasin hoitsuani hetken ja ahdoin tälle porkkanaa suuhun. Suljin karsinan oven ja menin hörppäämään mehua oleskelu tilaan. Elli saapui sinne ja otti pullaa. " Sattuko? " " Ei hirveesti, on noita ennenki sattunu. " " Okei, toi tamma nyt on tollanen höyry. Voisit muute viiä sen ulos. " " Jepp, vien kohta "
Talutin Indin tallin viereiseen aitaukseen ja jätin sinne, halien saattamana. Menin vielä talliin lakaisemaan käytävän. Viihdyin tallilla vielä muutaman tunnin, kun muistin että pitäisi olla jo menossa mummolaan.
Emii : )) pipsalle: muistahhan sit kommentoida noita aikasenmpiakin tarinoita x))
Indi osaa tosiaan olla välillä aikamoinen höyry ja kotiin päin tullessa tuppaa maastossa välillä innostumaan, joten varovaisuus on sen kanssa kyllä välillä tarpeen (etenkin kun heponen on tommonen järkäle!). Taas mukava tarina (ja kauhea pätkä kommentti miulta....) Hienoa tarinointia jälleen kerran! :3 - Pipsa (25tk:ta jo!)
|
|