|
Post by jemppu on Oct 19, 2010 7:23:35 GMT 2
Tollanen tuli tehtyä, meni aika paljo aikaa, vaikka ei näytä siltä... Attachments:
|
|
|
Post by jemppu on Oct 21, 2010 15:41:06 GMT 2
KISAT KILPAILUTALLI STEMASSA 22.10.2010
Olin kahden hoitsuni, sekä Pipsan kanssa kilpailutalli Stemman pihassa. Hermostuneena katsoin rataa. Satuloin Vilin ja lähdimme lämmittelemään. Kun palasin traikulle, oli Pipsa kadonnut. Traikun seinällä oli lappu; Menin ostaan kilpailu luettelon & syömistä. Terkuin; Pipsa. " Piti senkin lähteä juuri kun sitä tarvitsi!" ajattelin, ja kuin taikaiskusta Pipsa saapui. Hän etsi luettelosta sivun. - Sä oot kolmantena, sie alko just toinen. Pipsa sanoi. - Okei, tuu tsemppaan! sanoin ja lähdin kenttää kohti Vilin kanssa. - Jemppu ja Vinur, olkaa hyvät! kajahti ja lähdimme Vilin kanssa raviin ja siitä laukkaan. Ensimmäinen este sujui hyvin. Sitten puomi putosi kolahtaen maahan. Sitten kolmas... Hyppy ja neljäs sujui taas hyvin. Viidennessä kielto. Yritimme uudelleen. Nyt tuli hyppy, mutta puomi tippui. - Hylätty! kuului. Lähdimme ravissa radalta. Otimme käyntiä ja Pipsa tuli paikalle. - Hyvin se meni, nainen sanoi ja yritti hymyillä. - Niin. Se kielto oli mun syytä, sanoin. - No, mä voin ottaa sillä loppukäynnit, niin mee sä laittaan Hermannia. Pipsa sanoi ja minä nousin selästä. Kävin ostamassa mehua ja join sen nopeasti.
Hermanni oli valmiina ja otimme alku verkkoja. Onneksi olemme seitsemäntenä, mietin. Pipsa tuli katsomaan meitä. - Mitä jos tää kieltää kans? kysyin Pipsalta. - Hyvin se menee! tyttö sanoi ja taputti Hermannia. Siellä alkoi kolmas. Tytöllä meni hyvin. Otin lämmittely kentällä laukkaa kunnolla. En huomannutkaan, kun aika kului. Pipsa tuli luokseni. - Elli, Mellu, Emi ja Meeri tuli kattoon teidän suoritusta. Toisekseen te ootte seuraavia. Menimme kentälle päin. Elli toi minulle raipan, jonka olin unohtanut. Kiitin naista. - Jemppu ja Herman NB, olkaa hyvät! Lähdimme radalle. Tervehdys ja raviin. Laukan sain parista raipan näpäytyksestä. Ensimmäinen este sujui hyvin. Seuraavassa Hermannin kavio osui puomiin, mutt se ei tippunut. Onneksi. Loputkin esteet sujuivat ongelmitta. Tyttö lauma tuli onnittelemaan. Otin loppu verkat. Ja Hermanni nautti.
Sitten oli palkintojen jako. Tulimme 18 sijoittuneesta 13. - Tää meni paremmin kun äsken, hymyilin. - Jep. Pipsa vastasi. Lähdimme purkamaan Hermannia. Muut menivät taluttamaan Viliä hetkeksi pihaan. Harjailin oria. Löysin kassistani porkkanoita. Annoin Hermannille yhden. Tytöt saaapuivat ja harjasi Vilin. Panin Hermannille kuljetussuojat ja Vilille samaten. Annoin Vilille myös porkkanan. Änkeydyimme autoon ja lähdimme. Flienissä purin hepat ja harjasin. Veimme ne tyttöjen kanssa tarhaan.
Tässä tuli sijoituksetkin samalla eli: Vilin kanssa hylätty, Hermannilla tulin 13.
|
|
|
Post by jemppu on Oct 22, 2010 14:22:47 GMT 2
|
|
|
Post by jemppu on Oct 23, 2010 6:53:13 GMT 2
Hevoset oli syönyt kun tulin talliin, joten päätin yllättää Ellin ja Pipsan. Aloin taluttaa heppoja ulos. Sitten vein pihatto hepoille heinät. Sen jälkeen menin siivoamaan karsinat. Siivosin karsinat nopeasti. Sitten hain Hermannin harjattavaksi. Harjasin Hermannin ja putsasin kaviot.
Panin Hermannille riimunnarun ja menin taluttamaan sitä lumiseen maastoon. "Kohtahan saa kaivaa reen esille!" sanoin orille. Se tökki lunta turvallaan. Pian käännyimme. Hermanni etsi syömistä, muttei löytänyt mitään. Tallissa Pipsa ja Elli miettivät kuka oli tehnyt heidän puolestaan aamutallin. " Säkö se olit?" Pipsa kysyi. "Jep" nyökkäsin. " Olis pitäny arvata, kun Hermanni ei ollut tarhassa!" Elli nauroi. Hermanni hiippaili sillä välin Pipsan taakse. "Au!" Pipsa huusi. " Toi hevonen puri mua pehvaan!" Pipsa huusi minun ja Ellin purskahtaessa nauruun. " Tän mä vie kostan teille!" Se huusi kun juoksimme karkuun. Jätin Hermannin tarhaan ja jatkoimme juoksemista Ellin kanssa. Lopulta hengästyimme ja lysähdimme maahan. Pipsa tuli ja pian kaikki nauroivat kippurassa.
LOPPU
|
|
|
Post by jemppu on Oct 23, 2010 16:04:11 GMT 2
Eli, olimme Hermannin kanssa hyppimässä esteitä ja sit alas tulosta tuli pukki. Attachments:
|
|
|
Post by jemppu on Oct 26, 2010 14:44:34 GMT 2
Hirveetä! Inspi on yksinkertaisesti kadonnut!
|
|
|
Post by jemppu on Oct 28, 2010 17:19:29 GMT 2
Tällänen pikahoito.
Tallustelin hakemaan Viliä tarhasta. Otin ruunan kiinni. Vein sen talliin. Hain harjat ja aloin harjata. Harjasin sen nopeasti. Jätin sen karsinaan, koska se menee tunnille. Onneksi, ajattelin. Vein Vilille vähän heiniä. Sitten hain Hermannin. Sekin menee tunnille. Jos minun olisi pitänyt vielä liikuttaa se... Ajatukseni romahtivat kun Pipsa saapui talliin. - Moi, Hermanni ei joudukkaan tunnille, pääset ratsastaan. Pipsa sanoi. - Tota noin, voisitko sä ratsastaa sillä, kun mä oon vähä kipee... vastasin. - Okei, varmaan Elli haluis maastoon Hermannin ja Indin kans. - Ihan varmana. vastasin ja nostin orin kaviota. Elli tuli talliin. Jätin Hermannin karsinaan. Menin putsaamaan kamoja ja lähdin.
Tollanen lyhyt, kun oon taas vähä kipee..
|
|
|
Post by jemppu on Oct 30, 2010 9:34:10 GMT 2
Oli sateinen päivä. Hevosenhoitajia juoksenteli hakemaan hoitsuaan kaato sateesta. Kaikki harjasivat hoitsunsa. Jotkun lähtivät maneesiin ratsastamaan. Emi, Wicca, Mellu ja minä menimme esteitä. Vili hyppäsi aika hyvin. Lopuksi menimme naisten satulassa ravia. Veimme hepat talliin. - Miten nää satulat kastukaan noin lyhyellä matkalla!? Emi ihmetteli. Harjasimme hevoset ja menimme satulahuoneeseen. - Mistä tääl puhutaan? Wicca kysyi. - Koulusta! Meeri hihkaisi. - Miten teil on menny koulu? Elli kysyi. - Helposti. Tarkoitan hyvin helposti. sanoin. - Miten niin? Mellu kysyi. - No jäin luokalle. vastasin. - Miks? Elli kysyi. - Sisks koska meillä on surkee reksi. sanoin jatkaen: Hepat on karannu! Lähdimme juoksemaan. Ulkona ukkosti. Saimme hevosia kiinni. Minä Indin ja Annin, Mellu Weikon ja Nennyn, Emi Tuitsun ja muita en huomannut. Veimme karkurit talliin. Indi ja Vili l l l v mukavan villi tarina. Tästä en kuitenkan siulle tk'ta anna, kun oli niin lyhyt ja aika hutastu, mukava kuitenkin. Kuva on hauska, mutta väriä elämään neiti hyvä! Kannattaa kuvailla enemmän asioita, esim kohta: Vili hyppäsi aika hyvin. Lopuksi menimme naisten satulassa ravia. tuon olisi voinut tehdä esim. Vili hyppäsi aika hyvin, se ponnisti ketterästi ja pysyin hyvin mukana. Tunnin lopuksi menimme naisten satula-tyylillä, se oli hauskaa ja vatsakin sai työtä. Muuten oikein kiva tarina! - Emi ps. kannatan, et tallennat kuvat vaikka photobuchettiin tai tinypickiin. Vaatii kyllä kirjautumisen, mutta onpahan ainakin mukavemman näkönen. : )Attachments:
|
|
|
Post by jemppu on Nov 5, 2010 14:39:18 GMT 2
Inspi on hukassa....
|
|
|
Post by jemppu on Nov 10, 2010 13:10:12 GMT 2
- Moi. Eikös sulla pitäny olla lomaa? Anni kysyi kun tulin talliin. - Piti tulla tänne muutenkin. Ja oli tylsää. vastasin. Otin Hermannin riimun- ja -narun. Lähdin hakemaan sitä laitumelta. Kipaisin sen kiinni ja talutin talliin. Juttelin sille ja häivyin hakemaan harjoja. Harjasin sitä. Sitten hain satulan ja suitset. Varustin Hermannin ja lähdimme maneesiin. Lumi narsui Hermannin kavioissa ja minun jaloissa. Meeri ja Emi olivat siellä hyppäämässä. Otin alkukäyntejä. - Moi. Mekin alotettiin just. Emi tervehti. Nyökkäsin yrittäen saada Hermannin raviin. Sitten kuin sain sen menimme esteelle.
Sitten käskin Hermannin laukkaan. Se lähti yhtäkkiä töksöttämään. Tipuin. Hermanni lähti kävelemään maneesiin. Emi ja Meeri ratsasti luokseni. He laskeutuivat alas. - Jemppuu.. Meeri kuiskasi. - Sano jotain, Emi täydensi. He näyttivät todella huolestuneilta. Yht'äkkiä aukaisin silmäni ja huusin: "pöö!" Emi ja Meri riensivät halaamaan minua. Aloin kikattamaan. He yltyivät myös. - Kai meidän pitää jatkaa ratsastusta. sain söperrettyä. - Niin. Emi ja Meeri sanoivat kuorossa. Nousimme ratsujemme selkiin ja jatkoimme käynnillä. Ravailimmekin vielä. - Mennään maastoon. Sie on kivasti lunta, ehdotin. - Joo! Emi innostui. Meeri avasi maneesin oven ja lähdimme.
- Laukataan! Meeri ehdotti. Annoimme hoitsuillemme laukka pohkeita. Lähdimme kiitämään lumisessa maastossa.
Tallilla purkasimme hoitsumme. Harjasin Hermannia. Sitten veimme ne tarhoihin. Otin Vilin. Talutin sen talliin. Rapsuttelin sitä pitkän aikaa. Hain sen harjat ja harjasin sitä. Putsasin kaviot. Sitten hain suitset. Panin ne Vilille ja lähdimme kentälle. Nousin keskellä kenttää Vilin pyöreään selkään. Siellä oli myös Meeba ja Kalle, sekä Elli ja Anni. Pipsa kuvasi Elliä ja Annia. Kun olin ottanut alkukäynnit pyysin Pipsaa panemaan kentälle pari estettä. Hän meni panemaan 60cm ja 50cm pystyjä. Otin kevyttä ravia. Sitten otin laukkaa.
Suuntasimme esteille. Ne sujui ongelmitta. Sitten otin vähän pohkeenväistöä. Sitten menimme porukalla maastoon. Eli Minä ja Vili johdimme, Meeba ja Kalle sekä viimeisinä Anni ja Elli. Teimme pienen lenkin ja käännyimme. Tallilla ''purkasin'' Vilin. Harjailin ja rapsuttelin sitten vein laitumelle.
Kökkö loppu käsketään pois koneelta.... D=
|
|
|
Post by jemppu on Nov 14, 2010 8:33:46 GMT 2
Maastoretki 15.11.2010
Hyppäsin siskoni autosta Flienin pihaan. Hain Vilin riimun- ja – narun. Hitaasti lähdin kävelemään tämän luo. Panin sille riimun ja lähdin viemään talliin. Siellä Pipsa harjaili Annia. Myös Indi ja Emi saapuivat perässään Wicca ja Jane. Ellikin tuli Tuitsun kanssa. Kun tääl on näin paljo porukkaa lähetään porukka maastoon. Pipsa ilmoitti. Kaikki lähtivät hakemaan hoitsujensa kamoja. Sitten rapsuttelin Viliä ja aloin harjata. Meeri ja Ristokin asteli talliin. Hänkin haki Riston harjat. Mitä tääl on meneillään? Meeri kysyi. Me lähetään porukkamaastton, tuutko sä? kerroin. Jep, hän sanoi. Odotimme häntä kun hän harjasi Ristoa. Pipsa meni panemaan hänen kanssaan Ristolle varusteita.
Kun kaikki olivat valmiina Pipsa luetteli: Eli minä ja Anni, Vili ja Jemppu, Wicca ja Jane sekä Elli ja Tuitsu. Toisella puolella menevät isot, Pipsa kertoi. Lähdimme käynnissä kävelemään kohti lumisia maastoja. Satulat narisivat ja hevosten kavioissa narskui lumi. Sitten otimme lyhyet ohat. Oli aika siirtyä raviin. Ravailimme hetken ja sitten otettiin käynti.
Sitten oli taas ravin vuoro. Tällä kertaa siirryimme siitä laukkaan. Hevoset pärskähtelivät. Iosot hevoset kiisivät ohitsemme. Sitten siirryimme raviin ja siitä käyntiin. Käännyimme takaisin. Flienissä nousimme ratsujemme selistä. Talutimme ne talliin. Otimme varusteet pois ja harjasimme hepat. Veimme ne takaisin tarhoihin.
Satulahuoneessa keitimme kuka teetä, kuka kaakaoa. Punaposkiset, iloiset ratsastajat hörppivät juomiaan. Sitten aloimme putsata varusteita.
♥: Jemppu
Tosi iloinen tarina! Nyt noiden vuorosanojen eteen voisi laittaa - merkin, että se erottuu, tai mikä parempi, niin "päläpälä" : ) Ja vielä se, että Indihän ontuu nytten, mutta eipä se mitään toisten tarinoissa haittaa.. x)) No, ainakin TK siulle tästä hienosta tarinasta, pituuttakin oli ihan sopivasti. ~Nipo Emi
Panin kyllä puhe vuorojen eteen viivat, mutta meidän kone ''hukkas'' ne=)
|
|
|
Post by jemppu on Nov 15, 2010 14:57:25 GMT 2
Hermanni oli tunnilla kun menin Flieniin. Pysähdyin kentän viereen. - Moi Pipsa! Onko Hermannilla ollut tai tuu tänään enenpää tunteja? - Moi! Ei oo tää on ainut. Aiotko mennä ratsastaan? Pipsa vastasi. - Juu. Varmaan vähä koulua. Hymyilin. Tuntia oli enään noin 10 min. jäljellä. Jäin siihen. Kaivoin kamani laukustani. Aika kului nopeasti. Pian vaalea hiuksnen tyttö nousi Hermannin selästä. Nousin vuonohevosen selkään. Otin käyntiä, käyntiä ja käytiä. Kumarruin Hermannin kaulalle. Kuiskasin sen korvaan: ''Mä en pystyis elään ilman sua.'' Keräsin ohjat ja lähdimme raviin. Ylös, alas, ylös, alas. Sitten otin käynnin. Harjoitusravia. Elli tuli Nuutin kanssa. ''Moi. Mitä kuuluu?'' nainen kysyi. ''Moi. Hyväähän mulle.'' sanoin kannustaen Hermannin raviin. Tein ravi voltteja ja pääty ympyröitä. Sitten pitkin ohjin käyntiä.
Lyhyt tällä kertaa
|
|
|
Post by jemppu on Nov 17, 2010 21:10:11 GMT 2
Oltiin maastossa Pipsa & Kalle ja minä & Vili. Attachments:
|
|
|
Post by jemppu on Nov 18, 2010 18:33:55 GMT 2
Heh. Attachments:
|
|
|
Post by jemppu on Nov 19, 2010 12:07:10 GMT 2
RUNO 19.11.2010 Hitaasti Flieniin tassuttelin, hevosn pienen tarhasta hain. Kiltisti se mua katsoo,Pipsa tulee ja sanoo: ''Jassoo!'' Harjaan hevosen pienen tämän, tökkäisen siirtäen sitä vähän. Varusteet mä sille hain, sä mua vain katsot. Kiltisti seisot aloillasi, minä varustan selkäsi. Olet rakas hevonen mulle, kai mä ihminen tärkeä sulle. Maneesiin lähdemme, minä nousen selkääsi. Käynnissä kierrämme uraa, pihalla ei ole kuraa. Lunta taivaalta tupruttaa, kun me maastoon suunnataan. Polulla näin ravaillaan, toisiamme halaillaan. Käännymme takaisin kotiin sun, vain yks lempipaikka mun. Sulta varusteet otan, rapsutan vähän. Me pari ollaan, ilman sua en ois mä mitään.
♥: Jemppu
|
|