|
Post by jemppu on Oct 4, 2010 17:56:13 GMT 2
- Vilii! huusin, mutta ruuna ei tullut. Menin talliin, Vili olisi varmasti siellä. Vili ei ollut karsinassaan. Katsoin kaikki karsinat. Viliä ei ollut missää. - Pips, mis Vili on? kysyin. - Tarhassa. Pipsa vastasi. - Ei ollut, mä katoin sieltä, sanoin. - Mä soitan Ellille. Se saattaa tietää. Pipsa sanoi kaivaessaan kännnykkää taskustaan. Kuuntelin keskustelua ja Pipsa näytti hieman kummissaan olevalta. - Ei tiennyt. Pipsa sanoi. Menimme katsomaan Viliä vielä tarhasta. Ei löytynyt. Pian tyttöjä tuli talliin. - Mis Nuutti on? Mellu kysyi. - Ja Nenny? Ralla täydensi. - Jo kolme ponia. Pipsa huokaisi. - Kuka muu on? Mellu kysyi. - Vili. Pipsa kertoi. - Satuloikaa hepat. Pipsa käski. Lähdimme hakemaan satunnaisia poneja. Otin Ralla otti Weikon, Mellu Annin ja Minä ja mukaan lähtenyt Emi otimme Kallen. Menimme kakspäällä ilman satulaa.
Menimme maastoon. - Tuolla! joku huusi. Lähdimme reippaasti. Vihdoin ponit löytyivät. Niitten vieressä oli kaksi pikkutyttöä. - Ketä te ootte? kysyin vihaisesti. - Me ollaan päiväkotilaisia. toinen sanoi. - Niin, sie on helnekeittoo luokana tänään. toinen, ärrä vikainen tyttö sanoi ja irvisti. - Noi hepat on Ellin ja Pipsan. Mellu sanoi vihaisesti. - Niin! Ralla huusi. - Ne oli aitaukses, joten ne on meidän. - Niin. Ton nimi on plinsesessa. toinen sanoi ja osoitti Viliä. - Se on Vili! Ja te annatte ne nyt meille tai me soitetaan poliisit! Karjuin. - Niin just! Ja kerrotaan teidän vanhemmille! Emi huusi. Tytöt katsoivat meitä ja irvisteli. - Luuletteko olevanne pelottavia!? Häh!!? Ralla karjui. Tytöt antoi ponit meille. Ja lähdimme vihaisina. Kerroimme Pipsalle ja tyttö lupasi soittaa alueen päiväkodit läpi.
Vihdoin niitä tultiin hakemaan. Saimme kaikki suklaata. - Kiitos! nainen sanoi. - Pitäkää huoli kans, ettei ne tuu tänne takasi! Ralla huusi auton perään. - Niin just! karjuimme kuorossa perään. Harjasimme hepat. Halasin Viliä. - Hirveitä kakaroita! Mellu tuhahti.
|
|
|
Post by jemppu on Oct 5, 2010 19:04:54 GMT 2
Osallistuin kisoihin 22.10 Kilpailutalli Stemman kisoihin. Hermannilla 70-80cm ja Vilillä 50-60 cm. Vilillä pienenpään, koska en oo siihen vie tutustunu hyvin..
Hienoa, ilmoitahhan siten miten pärjäsitte kisoissa (: - Pipsa
|
|
|
Post by jemppu on Oct 6, 2010 6:48:22 GMT 2
Tein tarinan, mut se hävis johki. Laitan kuvan. Menen Hermannilla esteitä. Attachments:
|
|
|
Post by jemppu on Oct 7, 2010 18:25:14 GMT 2
POJILLA ON RAJUT LEIKIT 7.10. 2010 Kuvassa Tuitsu ja Vili on karannut ja leikkii. Attachments:
|
|
|
Post by jemppu on Oct 9, 2010 7:35:44 GMT 2
KIIREKIIREKIIRE 9.10 - Hermanniiiiii!! ori lähti tulemaan. Nappasin sen äkkiä ja lähdin taluttamaan sitä hoitopuomille. Panin suitset ja menin kentälle. Käyntiä 13 min ja ravi. Koin maailman hirveimmän pukin. KIIRE!!!!! Hermannillahan näytti olevan virtaa!(: Suosittelen muuten lataamaan kuvat joko tinypicciin tai photobuckettiin (joka tosin vaatii rekistöröitymisen).
Attachments:
|
|
|
Post by jemppu on Oct 10, 2010 7:11:21 GMT 2
MONTÉPONIKO? 10.10.-10
Vierelläni kävelee pieni kaspianponi. Talutan Vilin talliin ja laitan sen karsinaan. Rapsuttelen sitä kunnes tajuan, että en voi rapsutella sitä ikuisuutta. Haen harjat ja alan sukimaan ihanaa hoitsuani. Sitten putsaan kaviot. Haen stulan & suitset ja paen ne Vilille. Emi tulee Indin kanssa talliin. Kun haen kypärän ja liivin Emi huomaa minut. - Moi! Tuutko sä maastoon Vilin kans? tyttö kysyy. - Voisinhan mä tullakkin. vastaan Emille. Laitan kamat itselleni ja menen auttamaan Emiä. Indi on suuren suuri! Kun saamme Indin pakattua, menemme maastoon. Indin kengät kopisevat ihanasti.
On ravipätkän vuoro. Vili lähtee kiitoravia ja jättää Indin melkein taakseen. Minua ja Emiä naurattaa, kun Vili ravaa ja iso hevonen ei meinaa saada pikkuponia kiinni. Käynti. Vilin kanssa on pidättelemistä. Ruuna haluaisi ravata. Taas ravi. Laukka pohkeita. *Pohkeiden hakkaamista* Ei! Kiitoravia vaan. - Emii! huudan. Kun Emi pysähtyy, Vili saavuttaa heidät. Emi keksii, että otetaan aikaa, kuinka nopeasti vili ravaa 200metriä. - Aika lähtee... NYT. Vili ravaa kovaa. Maali! Aika oli 5,32! Käyntiä Flieniin. Vili saa kehut ja rapsutuksia. Harjaan Viliä pitkään. Sitten rapsutuksia paljon. Laitumelle Vili. Karsinan siivous ja putsaan suitsia.
Aika pätkä tarina...
|
|
|
Post by jemppu on Oct 10, 2010 12:05:58 GMT 2
Päiväkirja meinikiä 10.10.-10
Saavuin tallille 13 jälkeen ja lähdin hakemaan Hermannia. Harjasin sen ja Hermanni oli kiltisti. Sitten panin satulan ja suitset. Menin kentälle ratsastamaan. Siellä oli myös Mellu ja Nuutti. Lopuksi menin maastoon. Hermanni meni kiltisti ja laiskasti. Lopuksi harjasin sen. Oli nätisti. Vein tarhaan ja Elli pyysi minua viemään pihattoon heinät. Sitten putsasin Hermannin varusteita. Kävin rapsuttelemassa Viliä. <3: Jemppu
Tällsiä juttuja sie tallilla mis mä käyn..
|
|
|
Post by jemppu on Oct 11, 2010 19:32:53 GMT 2
Talutin Vilin sen karsinaan. Siellä oli Milo ja joku. - Moi, kukas sä oot? kysyin. - Annihan mä. Kukas sä oot? tyttö vastasi. - Jemppu, Hermannia ja Viliä hoitelen. vastasin. Laitoin Vilin karsinaan ja hain harjat. Harjasin Vilin ja vein takaisin tarhaan. Sitten otin Hermannin ja harjasin sen. Panin satulan ja suitset. Menin maneesiin. Siellä oli Pipsa ja jotain pikkutyttöjä. - Tässä on Jemppu. Ja Vili. Pipsa sanoi osoittaen minua ja Viliä. Menimme alkukäynnit. Sitten lyhensin ohjia. Tein voltin ja vaihdoin suunnan. Pyysin Pipsaa tekemään esteitä. Otin ravin. Lähdin keventämään ja tytöt katsoivat. Suuntsin esteelle ja... hyppy! Hermanni hyppäsi hieman laiskasti, mutta hyvin. Sitten koitin laukkaa. Hermanni meni laiskasti. Yritin lisätä siihen vauhtia. Ja taas este. - Pipsa, voisitko sä korottaa tota estettä 5 cm? pyysin. - Eli 85 cm? Pipsa varmisti ja nosti puomia. Laukka, ponnistus ja yli! Toisen kerran. Hermannin kavio kolahti puomiin, muttei tippunut. - Vili menee tänään tunnille. Voisitko sie tulla taluttaan? nainen kysyi. - Joo. Monelta? vastasin ja siiryin raviin. - Viideltä. Otin käynnin ja päästin ohjat pitkiksi. Käyntiä ja pysähdys. Talutin Hermannin talliin. Harjasin sen ja vein takaisin.
Otin Vilin ja sen ratsastaja tuli. Laitoimme Vilin kuntoon. Menimme maneesiin. Tyttö tykkäsi Vilistä. - Ravi! Pipsa huusi. Lähdimme raviin. Tyttö kevensi. Sitten käyntiä. Voltteja kokorata leikkaa. Sitten mentiin maastoon. Aloitteliat hihkuivat. Menimme maastossa käyntiä. Sieltä tallille. Ratsastajat nousi selästä ja taluttivat avustajiensa kanssa hepat talliin. Harjasimme Viliä. Ja kun tyttö lähti, rapsuttelin Viliä. Kaivoin kassistani leipää ja annoin Vilille. Vein takaisin tarhaan ja menin satulahueneeseen. Putsasin kamoja. Katsoin tuntikirjaa. Huomenna joku menee Hermannilla koulua ja joku Vilillä maastoon.
JemppujaVilijaHermanni <3 Tuli lyhyt...
|
|
|
Post by jemppu on Oct 14, 2010 6:24:08 GMT 2
Aamutalli 14.10.2010
Pipsa oli tallissa, kun tulin. - Got mornig! Kajautin ja ilmaisin tulemiseni. Veimme ponit ulos. Minä vein pihatto hepoille heinät. Tarkistin Hermannin kaviot. Sitten kävin harjaamassa Vilin äkkiä. Menin siivoamaan Kallen, Vilin ja Milon karsinan. - Tuitsu ja Nuutti on karannu! huusin Pipsalle. Otin Nuutin riimun ja narun. Lähdin metsästämään poneja. Pian karkulaiset saatiin kiinni ja ne joutui talliin päiväksi. Lähdimme Pipsan kanssa bussipysäkille.
|
|
|
Post by jemppu on Oct 14, 2010 16:46:09 GMT 2
Lunta tuprutti kun astelin tarhoja kohti. Hain Hermannin tarhasta. Talu- tin Hermannin puomille. Ilma ei ollut hirveän kylmä, jollei se johtunut siitä, että minulla oli topparatsastushousut ja paksu tallitakki. Harjasin orin. Lähdin hakemaan satulaa ja suitsia. Kiinnitin ohjiinheijastinnauhan Ja suitsin Hermannin. Panin satulan alle heijastin satulahuovan. Nousin orin selkään ja lähdimme maastoja kohti. Kypärässäni oli heijastinnauha. Köpöttelimme maastossa jonkin aikaa. Talvi on tulossa! Menimme Hirvi-järvelle päin. Lunta satoi yhä vain sankemmin. Oli jo pimeä. Käännyimme takaisin Flieniin. Viimeinen ravipätkä vielä! ♥: Jemppu Attachments:
|
|
|
Post by jemppu on Oct 14, 2010 18:51:29 GMT 2
Jos tästä saa sinne Henkilöt-sivulle kuvan niin panin tänne nyt tommosen. Attachments:
|
|
|
Post by jemppu on Oct 15, 2010 14:05:22 GMT 2
- Tuutko maneesin esteitä mun ja Riston kans? Meeri kysyi. - Mä aattelin mennä kärrytteleen maastoon Vilin kans. vastasin. - Aa, okei, tyttö vastasi. Menin hakemaan Viliä tarhasta. Harjasin sitä. Hain valjaat ja panin ne Vilille. Talutin ruunan pihaan ja panin kärryt. Pipsa saapui paikalle, kun panin kärryjä Vilille. - Moi, tuutko sä mun ja Vilin kans kärrytteleen? kysyin. - Voin mä tullakin.. nainen vastasi. Menimme kärryille ja lähdimme kohti maastoja. Vili käveli ja tutkaili kaiken laista. - Pian saa kaivaa reen esille, Pipsa sanoi. - Jep, vastasin. Sitten ravia. Vili näytti pitävän puuhasta. Pian tiellä oli pieni möykky. Pysäytimme Vilin ja menimme katsomaan. Se oli pieni kissanpentu. - Pipsa, tuu tänne! huusin ja Pipsa lähti tulemaan Vilin kanssa. - Voih, nainen huokaisi. Otin pipon päästäni ja panimme kissan sinne. Pipsa piti kissaa sylissä ja minä ohjasin Viliä. Käänyimme risteyksessä. Menimme käyntiä, ettei kissa säikähtäisi.
Tyttöjä kertyi katsomaan suloista otusta. Veimme sen satulahuoneeseen. Harjasin Vilin. Menin auttamaan tyttöjä. Kissa oli todettu nartuksi. Mietimme nimeä. Sitten otimme Emin kameralla kissasta kuvia ja teimme imoituksen. Menimme harjaamaan hevosia.
- Emi ja Indi? Pipsa kysyi. - Täällä! - Jemppu ja Hermanni? - Täällä! - Meeri ja Risto? - Täällä! - Matkaan! Lähdimme viemään imoitusta kauppaan ratsain. Menimme polkuja pitkin. Kaikki menivät omaan tahtiin. Minä ja Hermanni ravailimme silloin tällöin. Sitten olimme jäljessä muista, joten laukkasimme. Saavutimme muut. Olimme lähellä kauppaa. Veimme imoituksen ja lähdimme. - Tuo aika lähellä on kauppa kans. Se ihmeen Sepon valinta. Emi muistutti ja osoitti kauppaa. - Viedään siis sinnekin! Pipsa sanoi. Moni pikkulapsi katseli meitä ja osoitti sormellaan. Veimme ilmoituksen Sepon valintaan. Lähdimme takaisin.
Harjasin Hermannin perusteellisesti. Laitoin ohuen loimen ja vein tarhaan. Menimme satula huoneeseen. Kissa leikki Ellin kanssa kynällä. Pipsa meni pitämään tuntia. Lähdin puoli neljältä. Illalle Elliltä tuli viesti: Joku tulee huomenna kattoon sitä kissaa. Lähetin Ellille vastaukseksi ok.
|
|
|
Post by jemppu on Oct 18, 2010 8:02:21 GMT 2
Inspi katos johki.. Pian tulee taas hoitoja..
|
|
|
Post by jemppu on Oct 18, 2010 13:58:05 GMT 2
Mistä on kunnon Hermannit tehty?
Huumorista Extra laiskuudesta Rakkaudesta Maagisuudesta (?) Ahmivasta suusta Nöpöydestä Noen väristä : X Ihanuudesta
Niistä on kunnon Hermannit tehty!
Mistä on kunnon Vilit tehty?
Vikkelyydestä Ihanuudesta Leluista Ihq:uudesta
Niistä on kunnon Vilit tehty!
♥: Jemppu
|
|
|
Post by jemppu on Oct 18, 2010 18:09:19 GMT 2
Laita Yolanda Be Coolin We No Speak americano soimaan...
Karkuun juoksevii hevosia, vihaisia ilmeitä, säntäileviä tallityttöjä... Karjaisuja, hevosten nimien huutoja... Kaura astioiden rapinaa... Täysiä juoksevia hoitajia, pukittelevia hevosia, niihkaisuja... Kiljuvia hevosen omistajia........ Kiroilua, juoksuaskelia, huutoa... Auton ääntä, Kiljuvia tallityttöjä, kompastelevia jalkapareja... Vihdoin puolet karkulaisista on kinni... Enään pari, huokailuja, torumisia, ilon kyyneliä.. Puhelimien sointia, hihkaisuja, juoksemista..
Haleja, takaisin kääntyviä pareja... rapsutuksia ja torumista.. Kehumista, ilonkyyneliä.. Hevosten hirnuntaa, ihmisten naurua.. Ilakointia, helpottuneita huokaisuja, iloisia hoitajia ja tyytyväisiä ponien ilmeitä.. Laahustavia askeleita..
Aika outo, tuli vaan tollanen idea mieleen..
|
|