|
Post by jemppu on Sept 23, 2010 16:10:23 GMT 2
Tollanen kuva mis Hermanni unelmoi.. Attachments:
|
|
|
Post by jemppu on Sept 23, 2010 16:10:57 GMT 2
Taas kuva Vilistä tosin. Attachments:
|
|
|
Post by jemppu on Sept 23, 2010 16:12:13 GMT 2
Tein kyltin Vilin karsinan oveen.. Tyhmän näkönen vaan.. Attachments:
|
|
|
Post by jemppu on Sept 23, 2010 16:23:31 GMT 2
Harjasin Hermannia kaikessa rauhassa. Lähdin hakemaan suitsia. En ottanut satulaa. Laitoin Hermannille suitset joka oli kiltisti. Lähdin ratsatamaan. Menin maneesiin, koska sää oli huono. Tein pieniä esteitä. Lähdin lämmittelemään Hermannia. Lyhensin ohjia ja vaihdoin suuntaa. Lähdin raviin. Sitten suunnistin "esteille" ( laitoin lainaus merkit, koska ne on niin pieniä) Hermanni meni ne hyvin. Otin loppu verkat ja nousin selästä. Taluttelin Hermnnia vielä. Sitten lähdin harjaamaan. Vein tarhaan ja nappasin Hermannista kuvan. Tuli lyhyt, mut panin kuvan. Attachments:
|
|
|
Post by jemppu on Sept 24, 2010 13:38:55 GMT 2
Tein Hermannillekki kyltin karsinan oveen. Sori tuli kuvien pano innostus.... Niin, ja voiko täälä tehä aamu- tai iltatalleja? Voisin tehä lauantaina aamu tai ilta tallin tai sit sunnuntaina aamutallin. Attachments:
|
|
|
Post by jemppu on Sept 25, 2010 13:27:46 GMT 2
- Viliiii! huudan kaspianponille joka nostaa päänsä heinäkasasta. " Ai toi taas? Kai se on mentävä" Näyttää Vili tuumivan. Nappaan Vilin äkkiä kiinni. Vein Vilin talliin ulkona satoi rankasti. Harjailin Viliä hetken. Sitten halailin ja pussailin Viliä. Kaivoin taskustani porkkanan Vilille. Jatkoin harjaamista. Putsasin kaviot ja selvitin harjan. Mellu astuu talliin Nuutin kanssa. Kävellessään Nuutin karsinalle hän huomaa minut. - Ulkona on kurja sää, tyttö sanoo. - Niin, taidan mennä Vilin kans maneesiin. Tuutko sä? vastaan Mellulle. - Voisin mä tullaki. Mellu miettii ja jatkaa matkaa kohti Nuutin karsinaa. Jatkan Vilin harjaamista. Ja lähden hakemaan kamoja. Laitan Vilille satulan ja kun panen satulavyötä kiinni Vili pullistaa. Sitten panen suitset. Rapsuttelen Viliä hetken ja unohdan Mellun kokonaan. - Ootko sä valmis? kysyn tytöltä. - Joo, ihan pian. tyttö vastaa. Pian Nuutin karsinan ovi aukeaa ja Mellu astuu hoidokkinsa kanssa ulos karsinasta. Lähdemme maneesia kohti. Nousemme ponejen selkiin ja lähdemme pitkin ohjin käyntiin.
- Otetaan lyhyet ohjat ja tehään voltteja, Mellu sanoo. Vili liikkuu reippaasti kun alan tekemään volttia. Siirrän ruunan raviin. Menemme puomeja ja kavaletteja kunnes teemme ristikon. Vili hyppää ristikon leikiten. Sitten Nuutti. Siirrän Vilin laukkaan. Ruuna hieman innostuu ja tekee pukkisarjan. Minä lennän selästä ja Vili jatkaa menoa. - Pysäytä se! huudan Mellulle joka lähtee kaspianponin perään. Pian Mellu tuo Vilin minulle ja jatkamme hetken käynnissä. Siirrymme raviin ja siitä laukkaan. Vili pysyy hyvin kunnon laukassa eikä pukittele. Siirryn harjoitusraviin. Pysäytämme ponit hetkeksi. Siitä jatkamma käyntiin. Teen Vilin kanssa etu-osa käännöksiä. Ja sitten pitkät ohjat. Menemme maastoon, koska siellä ei enään satanut.
Riisumme ponit. Alan harjailla Viliä ja Mellu taitaa tehdä samoin. Putsaan Vilin likaiset kaviot. Panen mp3 soimaan.
Kun olet itsekäs ja kakaramainen ja heikkohermoinen typerä nainen. Kun seinää kaksin käsin päällä hakkaat.
Hei vatipää sullon sisäinen trauma. Märiset ennemmän kuin kakaralauma ja hengittämästä vihaisena lakkaat.
- Jeemmppuu! Mellu huutaa vieressäni. - Häh, oho! Sori.. sanon tytölle. Lähdemme viemään poneja laitumelle. Menemme satulahuoneeseen ja jatkan mp3 kuuntelemista.
Silloin olet minun kuvani. Minä olen sinun kuvasi.
Silloin sinä olet minun paskapäinen paraskaveri.
Poljetaan poljetaan kissoja katsomaan. Vaikka ei mummolaa vuosiin oo ollut kaan. Aika vei meiltä sen mummolan lapsuuden. Mutta meitä ei saa vanhenemaan.
Siinä sellanen tarina. Ja biisi oli PMMP Mummola.
|
|
|
Post by jemppu on Sept 26, 2010 7:16:14 GMT 2
Tussa tollanen kuva ollut tooosi kaun tehtynä. Attachments:
|
|
|
Post by jemppu on Sept 27, 2010 15:07:46 GMT 2
Satuin kulkemaan Flienin ohi joten piipahdin sinne. Hain Hermannin riimunnarun ja menin metsästämään Hermannia. Ori tuli heti. Harjasin Hermannia ja Emi tuli Indin kanssa talliin. Emi huomasi minut. - Moi! tuutko sä maneesille? Emi kysyi. - Voisin mä tulla. Puoleks tunniks. vastasin ja Emi hymyili. Harjasin Hermannin puhtaaksi ja tein häntään letin. Laitoin suitset. Emi pani satulan ja suitset. Menimme maneesille ja punttasin Emin Indin selkään. Menimme käyntiä 15 min. Otimme lyhyet ohjat. Teimme etu-osakäännöksiä ja voltteja. Vaihdoimme suunnan. Siirryin raviin. Hermani ei olisi mennyt joten piti käyttää raippaa. - Mun hoitsut on ihan eri paria. Toinen oin virkee estetykki jolla ei saa käyttää raippaa ja toinen laiska aloittelioiden hevonen, jolla on pakko käyttää raippaa. sanoin Emille.
Otimme laukkaa. Kyllästyimme maneesin seinien katseluun ja lähdimme maastoon. Maastossa oli ihana köpötellä. - Maastot on nyt parhaimmillaan. Emi sanoi. - Jep, nyökkäsin. Maastossa oli ihanaa.Otimme ravia ja hevosetkin tykkäsivät. Jopa Hermanni! Hermanni vaikutti tänään superkiltiltä. - Miten ois pätkä laukkaa? kysyin ja emi suostui heti. - Ihanaa! Emi huusi. - Niin! vastasin. Siirryimme ravin kautta käyntiin. Päästimme ohjat pitkiksi. Lähdimme Flieniin.
Harjasimme hevoset. Syötin Hermannille porkkanan. Mietimme pitäisikö hevoset viedä tarhoihin. Soitin Pipsalle. - Pipsa. tyttö vastasi. - Moi. Pitääkö Indi ja Hermanni ja Indi laitumelle? kysyin. - Indin voi viedä mut Hermannilla on tunti illalla. - Okei. Tartteeko sie tunnilla taluttajia? kysyin. - Joo. Moikka! - Moi. Menin kertomaan Emille tästä. Aloin harjata Hermannia. Pian tyttöjä ja Pipsa tuli talliin. Pipsa tuli juttelemaan minulle. Hermannin ratsastaja tuli Hermannin luokse. - Mä oon Hermannin hoitaja. Jemppu. sanoin. - Mä oon Roosa. tyttö sanoi ujosti. Annoin hänelle ohjeita. Harjasimme Hermannin. Laitoimme kamat ja Pipsa käski meidät kentälle. Punttasin Roosan Hermannin selkään. Lähdimme kiertäämään uraa. Tyttö kyseli minulta Hermannista. Kerroin Hermannista kaikkea. Pipsa käski ottamaan lyhyet ohjat. Piti tehdä voltteja. Sitten Pipsa käski ravata. Tyttö osasi keventää joten kuten.
Jos halusi oli mahdollisuus laukata Hermannin ratsastaja halusi. Hän joutui antamaan Hermannille raippaa. Minun piti kiskoa Hermannia jotta se olisi laukannut. Sitten otettiin ravi. Sitten Pipsa teki radan: Pujottelua, voltti, ravi, puomeja ja stop. Tunti meni hyvin. Lopuksi menimme maastoon. Sitten mentiin talliin. Otin varusteet poius ja tyttö sai harjata Hermannin. Vein Hermannin laitumelle.
|
|
|
Post by jemppu on Sept 28, 2010 13:36:04 GMT 2
Vili menee tänään tunnille. Tulisitko taluttaan Viliä? Elli. Luin kännykästäni. Aloin laittamaan kamoja kasaan. Laitoin ratsatushousut ja otin kypärän, jos menisin ratsastamaan. OK. Monelta tunti alkaa? Lähen nyt pian. Jemppu. Vastasin. Hain pyöräni ja lähdin polkemaan kohti Flieniä.
Otin Vilin riimunnarun koukusta ja lähdin tarhoille. Otin Vilin. Menin harjaamaan sitä ja Elli tuli tyttölauman kanssa. Hevostoiveita alkoi tulla. Roosalle Anni, Riinalle Vili, Kaisalle Nenny ja Ellalle Weikko. Elli luetteli. Riina tuli Vilin karsinalle ja esittäydyin hänelle. Harjasimme Vilin ja lähdin hakemaan Vilin suitset, koska Elli sanoi, että mennään ilman satulaa. Laitoimme ne ruunalle. Sitten talutettiin ponit kentälle. Tyttö pääsi Vilin selkään, mutta hän ponnisti liian pitkälle ja tippui Vilin toiselle puolelle. Tyttö yritti uudestaan ja pääsi ruunan selkään. Elli sanoi, että kaikkia ei tarvitse taluttaa. Riina halusi, että talutan Viliä hetken.
Päästin irti, ja menin istumaan kentän laidalle. Menen hakemaan Hermannia. Harjaan sen ja Pipsa tulee Indin kanssa. Päätämme mennä maastoon. Laitan Hermannille suitset. Pipsa tekee samoin. Menemme pihaan ja Pipsa nousee Indin selkään. Lähdemme maastoon. Pian lyhennämme ohjia ja otamme ravia. Hermannin ravi alkaa pomputtamaan ja tipun.
Herään. Pyörryttää. Pipsa ja Emi on satula huoneessa. Makaan sohvalla. Pipsa on soittanut lääkärin. Sitten nukahdan. - Jemppuu.. Pipsa herättää minut. Lääkäri, Pipsa ja Emi seisoo vieressäni. Lääkäri kyselee minulta kaiken laista. Vastailen. Sitten hän alkaa tutkia minua. - Hmm.. No jos lähdettäis käymään terveyskeskuksessa. lääkäri sanoo. Pipsa lähtee mukaan ja Emi jää hoitamaan Hermannia. Terveyskeskuksessa kädestäni otetaan röntgen kuva. Pyörryn taas. Lääkäri tutkii minua ja huomasi, että minulla on aivotärähdys.
Jään sairaalaan hetkeksi. Pipsa oli soittanut vanhemmilleni ja he ovat tulossa. He toivat kaikkea. Lääkäri kysyi haluisinko mennä vai jäädä. Jäin hetkeksi. Pipsa jäi seurakseni. Lääkäri sanoi, että saan mennä kunhan en ratsastaisi pariin päivään. Harjasin Hermannia vielä. Pipsa vei sen laitumelle. Menin putsaamaan Vilin satulaa.
Tässä on juttuja, joita on tapahtunut oikeasti.
|
|
|
Post by jemppu on Sept 29, 2010 18:14:10 GMT 2
- Hermannilla on tänään tunti. Onneks vasta seittemältä. sanoin Meerille. - Jaa. Sä olit kai tippunu Hermannilta aika pahasti eilen?! Meeri kysyi. - Joo. Ei siinä mitenkää pahasti käyny. Ei murtumia, aivotärähdys vaan. vastasin tytölle. Menimme hakemaan hoitsujamme. Hermanni tuli luokseni ja painoi päänsä syliini. Ihan niikuin Hermanni olisi pahoillaan eilisestä. Rapsutin sitä ja vein talliin. Tunti oli alkeiseste. Luin tunti kirjasta: Nimi: Maria. Ikä: 10v. Toive: Hermanni. Muuta: Pääsen vasta viittä vaille seitsemän. Minulle on pantava heppa kuntoon. vastaus: ok. Pipsa. Harjasin Hermannia ja joku tuli kysymään missä Nenny on. Neuoin tyttöä ja hän meni katsomaan Nennyä. Olin puhdistamassa Hermannin kavioita, kun joku tuli kysymään missä Pipsa on. Vastasin, että Pipsa tulee pian. Tyttö saapui ja hän vei Hermannin. Hän kysyi Hermannista. Sanoin, että ota raippa niin selviät. Hain Vilin ja harjasin sen. Taluttelin sitä maastossa. Harjasin Vilin ja vein sen laitumelle. Hermanni näytti olevan laiska kun tulin kentän ohi. Tällänen tarina kun päätä särkee... Aika paljonki. ps Piti muokata tätä kirjotin aluks "Tällänen kaveri tällä kertaa, kun päätä särkee... Aikapaljoki
|
|
|
Post by jemppu on Sept 29, 2010 18:23:07 GMT 2
Tuossa tuollainen kuva Vilistä. Noi epämääräset punaset ja keltaset on lehtiä : D Attachments:
|
|
|
Post by jemppu on Sept 30, 2010 14:27:54 GMT 2
Menin Hermannin kanssa kävelylle maastoon.. En jaksanu/ehtinyt värittää. Attachments:
|
|
|
Post by jemppu on Oct 1, 2010 6:43:26 GMT 2
Koska koulu alkaa 9.20 tulin käymään Flienissä. Pipsa oli viemässä poneja. Vili menee tarhaan joten vein sen. Veimme pihatto hevosille heinät ja siivosimme karsinat. Hermanni näytti uniselta, Se tallusteli heinille. Onko tämä jo 43 TK? voisiko joku muu myös laskea, minun taidoistani ei koskaan tiedä :D - ElliTämä on 40TK, en aivan yksinkertaisimmista ja pikaisimmista piirrustuksista kokonaista Tk:ta antanut. Upeaa aktiivisuutta, wou :)Attachments:
|
|
|
Post by jemppu on Oct 2, 2010 17:34:05 GMT 2
KEHNOA 2.9 2010 Tekiskö enkun läksyt? Pänttäiskö kokeisiin? Piirteliliskö? Mikään ei huvittanut. Sääkin oli huono. Menin pukemaan ratsastuhousut. Otin kypärän, liivin, raipan ja hanskat. Varustauduin lämpimästi. Hain pyöräni ja lähdin Flieniin. Menin hakemaan Hermannia joka stoppasi kun lähdin talututtamaan sitä talliin. Suutuin sille. Harjasin Hermannin ja laitoin satulan ja suitset. Menin maneesiin ja Emi & Indi ja Iri & Weikko treenasivat esteitä. Tervehdin heitä ja nousin Hermannin selkään. Lähdin kiertämään uraa pitkin ohjin. Hermanni liikkui laiskasti. Tytöt hyppäsivät hepojensa kanssa. Köpöttelimme orin kanssa. Lyhensin ohjia ja tein voltin. Sitten lähdin ravaamaan. Hermanni meni laiskasti. Kevensin ravin tahdissa. Sitten tein pääty ympyrän. Menin harjoitusravi ja tein C: stä päätyympyrän ja sen jälkeen C:stä voltin, edelleen harjoitusravissa. Otin laukkaa ja jouduin tekemään kaikkeni, jotta Hermanni olisi ottanut pariaskelta laukkaa. Liityin tyttöjen esteporukkaan ja Hermanni hyppäsi... Laiskasti. Seuraava este ja pudotus. Viimeisellä kielto. En ihan tippunut, mutta melkein. Sitten kevyttä ravia ja käyntiä. Harjasin orin. Sitten oli kavioiden aika. Hermanni ei nostanut millään, ja lopulta Emin ja Irin piti tulla auttamaan. Hermanni nosti vasta kun Pipsakin tuli auttamaan. - Huh, tässähän tulee hiki, Emi sanoi. - Niin, Hermanni ei nostanu millään, vastasin. Vein Hermannin tarhaan. Hain Vilin. Harjasin sen. En millään jaksanut mennä ratsastamaan. Kävin katsomassa tunti kirjaa. Huh, joku menee tänään esteitä Vilillä. Poika kyllä tykkää. Harjasin Viliä ja menin sen kanssa maastoon. Talutin sitä. Emme kävelleet kauaa, että Vili jaksaisi tunnilla. Vein sen tarhaan ja lähdin kotiin. Attachments:
|
|
|
Post by jemppu on Oct 2, 2010 17:35:58 GMT 2
Ei se sit toiminutkaan?!? Suloinen kuva (: - PipsaAttachments:
|
|