|
Post by jemppu on Aug 10, 2010 17:10:02 GMT 2
Puin ratsastushousut, sukat ja saappaat ja lähdin hakemaan Hermannia. Harjasin Hermannia. Miten ori olikaan likainen! Jatkoin harjaamista ja putsasin kaviot. Laitoin satulan ja suitset. Menin kentälle laittamaan pari pystyä, puomeja ja ristikon. Sitten menin hakemaan liivin ja hanskat. Menin ottamaan Hermannin ja nousin pihassa selkään. Suuntasin maastoon. Otin alkukäynnit ja menin kevyttä ravia. Käännyin ja lähdimme takaisin.
Avasin kentän portin ja suljin sen perässäni. Lähdin tekemään voltteja. Jatkoin voltteja harjoitus ravissa otin laukan ja suuntasin esteitä kohti. Hermanni kielsi ja minä lensin esteen toiselle puolelle. Nousin takaisin selkään ja yritin uudestaan. Hermanni hyppäsi loistavasti. Otin vielä ravia ja päästin ohjat pitkiksi.
Talutin Hermannin talliin ja aloin harjata. Putsasin kaviot ja rapsuttelin. Talutin Hermannin tarhaan ja otin riimun pois. Otin Natan, harjasin neidin ja menin taluttamaan. Nata meni hyvin ja halusi ravatakin. Annoin sen ravata. Menin käyntiä vielä ja vein Natan talliin. Harjasin sitä vielä vähän. Vein tarhaan.
|
|
|
Post by jemppu on Aug 15, 2010 9:20:49 GMT 2
Hermanni seisoi karsinassa joten minun ei tarvinnut hakea sitä. Harjasin sen ja hain satulan ja suitset. Laitoin satulan ja kirstin pullistevan Hermannin satulavyön. Laitoin suitset ja lähdin taluttamaan Hermannia kentälle. Kirstin vielä satula yötä ja lyhensin jalustimia nousin selkään ja otin käyntiä. Aloin tehdä voltteja ja otin ravin jatkoin voltteja.Menin pohkeenväistöä ja harjoitus ravia.
Siirsin laukan ja laukkasin pitkät sivut. Oti ravin kautta käynnin ja menin kiemurauraa ja etu- ja taka osa käännöksiä. Hermanni meni hyvin pitki kiskoa päätä vain pari kertaa, mutta raipalla piti napautella enemmän. Päästin ohjat pitkiksi ja suuntasin maastoon tein pienen lenkin ja käännyin takaisin. Nousin Flienin pihassa pois selästä. Otin satulan ja suitset pois. Harjasin Hermannia. Oikeaa etustaan ori ei olisi antanut puhdistaa mutta suostui lopulta. Talutin laitumelle ja otin riimun pois ja lähdin talliin. Siivosin Hermannin karsinan ja ruoka- ja juomakipon. Lähdin suunnittelemaan maastotuntia.
Hain vielä Natan harjattavaksi. Talutin sitä pihassa ja vein taas sisälle ja nostelin kavioita. Vein takaisin laitumelle ja tamma ryhtyi heti piehtaroimaan. Katselin hetken tammaa ja lähdin talliin.
|
|
|
Post by jemppu on Aug 16, 2010 17:34:54 GMT 2
- Moi Hermanni! sanoin ja halasin sitä. Hain harja pakin ja aloin harjata. Putsasin kaviot. Hain satulan ja suitset. Laitoin varusteet ja itselleni kypärän ja hanskat. Talutin Hermannin pihaan ja nousin selkään. Lähdin maneesille. Lähdimme menemään käyntiä.
Lähdin ravaamaan. Tein voltteja ja menin kiemura uraa. Nostin laukan ja lähdin menemään pitkää sivua. Tipuin kun Hermanni alkoi pukitella. Nousin selkään ja lähdin maastoon. Otin ravin ja yhtäkkiä Hermanni tyssäsi ( Onko tollasta sanaa????). Hermannilta tippui kenkä. Poimin sen maasta ja lähdin taluttamaan tallia kohti. Tallilla laitoin Hermannin karsinaan, otin kamat pois, harjasin ja lähdin etsimään Pipsaa tai Elliä. - Hermannilta tippui kenkä maastossa. sanoin löydettyä tytöt juttelemasta satulahuoneesta. - Mä voin tulla kattoon jos Pipsa soittaa kengitäjälle. - Juu, tehään niin, Pipsa vastasi.
Lähdimme Ellin kanssa kohti tallia. - Missä se kenkä nyt on? Elli kysyi Näytin missä kenkä on ja Elli katsoi kavion. Pian Pipsa saapui talliin. - Miltä se kavio näyttää? Pipsa kysyi. - Ei täs mitään vikaa oo kenkä vaan oli niin vanha. Koska se kengittäjä tulee? Elli kysyi. - Puolen tunnin sisällä. Pipsa vastasi.
Pian hän saapui ja otti Hermannilta loputkin kengät. Mies kenggitti Hermannin joka yritti potkia. - Noh, Kyllähän sää mut tunnet. Mies jutteli Hermannille. Pian kengitys oli ohi ja Pipsa ja Elli jäi juttelemaan kenggittäjälle. Minun viedessä Hermanni laitumelle. Kävin sanomassa moikat ja lähdin.
Ihan on hyvä tarina, mutta nämä alkavat käydä samoiksi, mitä olen nähnyt jo vähän aikaa. Olisi hyvä keksiä jokin jouni tarinaan. Tästä saat vielä Tk:n mutta toivon, ettei samankaltaisia tarinoita enää tule päiväkirjaan. :) - Elli
|
|
|
Post by jemppu on Aug 19, 2010 9:11:09 GMT 2
19.8 2010
Hain Hermannin laitumelta. Yht´äkkiä se stoppasi ja heti sen jälkeen lähti laukkaamaan. Ori pääsi karkuun mutta sain sen heti kiinni. Talutin Hermannin talliin ja laitoin sen käytävälle. Hain harjapakin ja laitoin sen lattialle ja aloin harjata. Kun olin lautasen kohdalla kuulin kopinaa. Katsoin mitä tapahtui. Hermanni nosteli harjapakista harjoja, järsin niitä ja tiputti lattialle. Nostin harjat takaisin harjapakkin ja siirsin sen. Aloin putsata kavioita. Hermanni riuhtoi. Sitten se sai jalkansa irti otteestani ja astui varpailleni. Mutta onneksi minulla oli turvakärki kengät. Putsasin vielä loputkin kaviot. Sitten hain valjaat ja kärryt. Laitoin valjaat ja talutin Hermannin pihaan. Laitoin kärryt ja nousin kyyttiin. Hermanni liikkui pari askelta ja meni makuulle. Sitten se nousi ja lähti ravaamaan. Hermanni pysähtyi. Suuntasimme maastoon. Hermanni ravasi hetken kunnes väsyi. Se meni makuulle ja nukahti. Napautin raipalla ja Hermanni lähti virkeänä ravaamaan. Käännyin takaisin tallia kohti. Hermanni meni makuulle ja jäi siihen vaikka napautin raipalla. Nousin pois kärryistä ja talutin sitä vähän matkaa. Nousin takaisin kärryille ja Hermanni lähti liikkeelle. Tallin pihassa otin kärryt ja valjaat pois. Ja talutin talliin. Harjasin sitä ja vein laitumelle.
Otin Natan laitumelta ja harjasin. Nata yritti potkia kun putsasin kavioita. Mutta sain kaviot putsattua. Nata käveli riimussa kauniisti menin kentälle. Vaihdoin riimunnarun juoksutsliinaan. Nata ymmärsi hyvin mitä pitää tehdä. Sitten annoin Natan ravata kun neiti niin halusi.
Talutin Natan talliin harjasin neidin sopöksi ja vein laitumelle. Menin putsaamaan valjaat. Siivosin Hermannin karsinan ja lähdin.
Nyt on tarinalla jo haettua pituutta. Hevosta ei tosin koskaan saisi päästää makuulle. Jos se alkaa piehtaroimaan, voivat kaikki varusteet mennä rikki. Heti jos hevonen osoittaa makuulle menemisen merkkejä, käske se riuskasti eteenpäin, ja käytä raippaakin jos ei muuten usko. Natan kavioiden puhdistusta täytyy myös harjoitella enemmän. Ei vielä aleta juoksuttamaan liinassa, koska nuoren hevosen kaviot kuluvat siitä hyvin nopeasti. Kavioita nostellaan rauhallisesti, Natahan ei saisi potkia ettei siitä tule tapa. 18 Tk sulle! - Elli
|
|
|
Post by jemppu on Aug 20, 2010 8:46:58 GMT 2
Aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta kun kävelin Flieniin. Hermanni oli karsinassa joten minun ei tarvinnut hakea sitä. Aloin harjata ja pian talliin käveli Pipsa, Indi, Elli ja Vili. -Moi, aattelitko lähtee ratsaastaan? Elli kysyi laittaessan viliä karsinaan. - Joo, vastasin ja aloin putsata Hermannin kavioita. - Me mennään kentälle pomppiin jotain jumppasarjoja. Pipsa sanoi selvittäessään Indin harjaa. - Moi! Onko Risto karsinas? Juuri paikalle saapunut Meeri kysyi. - On. Tuuk sä hyppiin jumppasarjoja? Pipsa vastasi. - No me vähä puhuttiin Wiccan kans et me mentäis maastoon. - Okei. Pipsa hymähti.
Haimme ratsujemme varusteet ja laitoimme ne. Sitten Elli meni tekeemään Esteitä. Pian hän tulikin. Sitten lähdimme otimme alku käynnit. Keräsimme ohjat ja teimme erilaisia voltteja. Siitten otimme kevyttä ravia. Menimme kaikki helpon radan. Rata oli seuraavanlainen: 3 puomia, 3 kavalettia, Pieni ristikko ja 30 cm pysty. Menimme maastoon ottamaan loppu käynnit. Ravasimme vielä pätkän Hermanni meni ihanasti. Pysäytimme ratsumme käyntiin ja päästimme ohjat pitkiksi. Nousimme Flienissä pois selästä ja talutimme hepat talliin. Harjasimme ne. Minä pesin vielä Hermannin joka seisoi kiltisti. Laitoin loimen ja annoin sen kuivua. Putsasin sillä aikaa harjat. Sitten vein Hermannin laitumelle. Siivosin karsinan ja ruoka kipot ja laitoin ilta ruoat valmiiksi. Laitoin harjat ja riimun paikoilleen. Vein satulan ja suitset satula huoneeseen. Kävin vielä tarkistamassa että kaikki on hyvin. Sitten lähdin kävelemään kotiin päin.
|
|
|
Post by jemppu on Aug 30, 2010 19:27:22 GMT 2
Menin talliin ja huomasin, että tänään on alkeistunti. Katsoin listaa Hermanni meni tänään tunnille. Sillä ratsasti Kaisa niminen tyttö. - Herranjumala tunti alkaa 30 minuutiin päästä ja Hermanni on likainen! huusin ja huomasin tyttälauman tuijottavan minua. - Sori. Kuka on Kaisa haetaan Hermanni. Nuori, noin kahdeksan vuotias tyttö astui esiin. Otin Hermannin riimun ja narun. Lähdimme tarhalle Kaisan kanssa. Hermanni oli totta tosiaan likainen! Annoin Kaisan taluttaa Hermannin tallin. Hermanni käveli hienosti. Nappasin mukaani Hermannin harjat. Harjasimme Hermannin. Näytin tytölle kuinka kaviot putsataan. Haimme yhdessä varusteet ja minä laitoin ne koska Kaisa ei halunnut. - Tarttetko sä taluttajaa? kysyin ja tyttö nyökkäsi. Pipsa saapasteli talliin. - Onko kaikki saanut hepat laitettua? hän kysyi. "Joo" kuului sieltä täältä. Lähdimme taluttamaan hevosia kentälle. Pipsa punttasi Kaisan selkään ja lähdin taluttamaan.
- Noin ottakaa lyhyet ohjat ja tehkää voltteja. Pipsa käski. Kaisa ohjasi Hermannia hyvin ja ori meni hyvin. - Kevyttä ravia pitkillä sivuilla! Pipsa huusi. Kaisa osasi keventää hyvin. Hermanni sen siaan meni kauheasti ja tyttö putosi. - Sattuiko? kysyin. tyttö pudisti päätään ja Pipsa tuli punttaamaan hänet selkään. Jatkoimme ravia. Siiten Pipsa kysyi halusiko joku lähteä maastoon. Osa halusi ja osa ei. Pipsa sanoi, että ne jotka halusivat saivat lähteä ja jotka ei saivat jäädä. - Kaisa, Hermanni ja Jemppu lähtee maastoon vetään porukkaa. Pipsa sanoi.
- Maastossa otamme käyntiä! huusin jotta kaikki kuulisivat. Teimme pienen lenkin ja käännyimme takaisin. - No tykkäsittekö? kysyin. "Joo kuului. Kukaan ei tippunut ja hevoset menivät hyvin. Tytöt nousivat pois selistä ja lähdettiin talliin. Harjasimme Hermannin ja kun Kaisa lähti rapsuttelin oria. Vein Hermannin laitumelle ja menin putsaamaan Hermannin karsinan. Mieli oli virkeä ja menin satula huoneeseen istumaan.
Herttinen jo kahdeskymmenes tarina! Vautsi! Lisään sulle sitten kaikki palkinnot, kun ehdin :) ( =jaksan) Tarinassa kaikki etenee aika nopeasti. Tytön putoamista olisi voinut enemmän kuvata. - Elli
Lisäsin palkinnon jo, onnea! - Pipsa
|
|
|
Post by jemppu on Aug 31, 2010 14:44:28 GMT 2
RANKKA TREENI
Hermanniiii! huusin. Hermanni lähti tulemaan. Sujautin riimun orin päähän ja lähdin taluttamaan talliin. Laitoin Hermannin kiinni ja hain harjapakin. Harjasin Hermannin ja laitoin suitset ja satulan. Talutin sen kentälle ja nousin selkään. Otin alku käynnit. Sitten nostin ravin. Menin kevyttäravia pitkilläsivuilla. Siirryin harjoitusraviin. Tein voltteja. Menin pohkeenväistöä molempiin suuntiin käynnissä ja sitten ravissa. Menin keski ympyrälle ja otin laukkaa. Sitten auto kääntyi Flienin pihaan ja ulos nousi Nana. Hän tuli kentän viereen. - Moi! hän huikkasi. - Moi, vastasin. Sillä välin Hermanni ryösti ja alkoi pukitella. Tipuin ja aloin nauraa. - Hermanni! nauroin. Nousin takaisin selkään. Emi tuli Indin kanssa. Hän pyysi minua punttaaman hänet. Menin käyntiä sen aikaa että Emi sai otettua alkukäynnit. Teimme vähän noin 40-60 cm kokoisia esteitä. Indi meni hyvin ja Hermannikin. Päätimme vaihtaa heppoja. Hui miten Indi olikaan iso! Se kuitenkin meni hienosti se hyppäsikin paremmin kuin Hermanni
Lähdimme maastoon ja hepat olivat virkeitä. Nostimme ravin. Jopa Hermannikin ravasi kovaa. Indi näytti hienolta kun se ravasi Emi selässään. - Hei! Täähän on pitkä suora otetaan laukkakisat! innostuin. - Joo! 1,2,3 AJA! Emi huusi ja me lähdimme laukkaamaan. Hermanni innostui ja pääsimme melkein Indin (ja Emin) ohi. Pian koitti maaliviiva ja Indi tavoitti Hermannin. Tulimme maaliin yhtä aikaa. -Kohta on maastoesteet käydään sie. Emi ehdotti. - Okei! Häviäjä saa ostaa karkkia! sanoin. Hermanni lähti käynnissä kuten Indikin. Maastoesteet läheni. Indi aloitti. Pian kaksikko hyppikin jo vauhdikkaasti. Tuli minun ja Hermannin vuoro. Hermanni hyppäsi laiskasti.
Lopetimme ja menimme hirvijärvelle uittamaan heppoja. Riisuiimme satulat varmuuden vuoksi. Hermanni innostui. Pysyimme molemmat hyvin selässä. Kuivasimme hevoset sillä joku, ilmeisesti Pipsa tai Elli oli jättänyt kaksi pyyhettä joissa luki: Pt Flien. Sitten lähdimme matkaan. Ja hevoset meni virkeinä takaisin. Harjasimme väsyneet hepat. Jätimme ne karsinaan. Emin piti lähteä ja minä menin satulahueneeseen.
|
|
|
Post by jemppu on Sept 5, 2010 8:15:57 GMT 2
Päiväkirja meinikiä 5.9 2010
klo 8.30: Haen Hermannin laitumelta. klo: 8.35: Harjaan likaisen Hermannin + laitan suitset klo: 8.45:Talutan Hermannin maneesille ja nousen selkään klo: 8.50: Otan lyhyet ohjat ja teen voltteja klo: 9.00: Nostan ravin klo: 9.05: Otan laukan + Hermanni pukittaa ja minä lennän selästä klo: 9.10: Lähdemme maastoon klo: 9.15: Otamme ravipätkän ja siitä laukan klo: 9.20: Käännymme takaisin Klo: 9.30 Olemme nähneet köpötellessä hirven Klo: 9.45: Nousen pois ratsailta ja talutan Hermannin talliin Klo: 9.50: Laitan Hermannille loimen harjauksen jälkeen klo: 10.00: Vien Hermannin laitumelle klo: 10.05: Menen satulahuoneeseen klo 10.20: Lähden kotiin
Hmm, en kyllä mielelläni antaisi tästä tk:ta näinkin helpolla idealla pitäisi olla jo pituutta vähän enemmän ja et ole tainnut lukea Hermannin luonnetta kovin hyvällä silmällä. Hermanni on laiskan pulskea hevonen, joten jatkuvat tippumiset pukeista eivät tämän hevosen kohdalla kuulu jokaiseen tarinaan. Jos sovitaan, ettei tällaisia tynkä hoitoja, niin annetaan tästä 22 tk - Elli
|
|
|
Post by jemppu on Sept 11, 2010 7:15:51 GMT 2
Saalistin Vilin laitumelta. Ruuna alkoi heti ihmetellä kuka minä olen. kun talutin Viliä talliin, niin Hermanni katsoi minua kummissaan. Sen ilme näytti siltä, että se olisi sanonut: " Hei, toihan on väärä poni, mä oon täälläää!! Hermanni katsoi vielä kunnes laski päänsä heiniin. Vein Vilin talliin. Harjasin sitä ja Vili katseli mitä tein. Kun sain harjattua sen aloin rapsutella sitä. Rapsuttelin ja halailin sitä. Laitoin Vilille riimunnarun ja menin ulos syöttelemään sitä. Köpöttelimme maastossa ja sitten lähdimme kävelemään kohti Flieniä. Harjasin Vilin, jonka jälkeen rapsuttelin ja halailin sitä.
Vein Vilin ja otin Hermannin tilalle. Hermanni näytti tyytyväiseltä koska ori oli ilmeisesti luullut että olin hylännyt sen. - hermanni mä en tänään ratsasta sulla. Nimittäin päätä särkee hiukan. sanoin orille. Laitoin Hermannin käytävälle. Ja otin harjapakin harjasin Hermannia. - Kuule poika, mä en tiiä mut mä voisin talutella sua hetken. sanoin Pipsa tuli talliin. - Mitäs sä aiott tehä Hermannin kans? se kysyi. - En varmaa mitään taluttelen sittä ehkä. Mulla on nimittäin pää kipee. vastsin Pipsalle. Joka ttumaili hetken. - Mä voin ratsastaa sillä hetken, Pipsa ehdotti. - Okei, vastasin ja lähdin hakemaan Hermannin kamoja.
Pipsa nousi kentällä selkään. Ja minä katselin. Pipsa antoi pohkeita ja Hermanni liikkui. Pipsa nosti ravin. - Mä ettin hevosta koko ajan. Mistään ei löydy ja jos löytyy niin ne myyjät ei vastaa viesteihin. - Juu, tällästä se joskus on. Pipsa sanoi ja nosti laukan. Hermanni ei olisi jaksanut mutta Pipsa jaksoi vain yrittää. Pian Pipsa antoi lyhyet ohjat ja kysyi jaksanko mennä loppukäyynnit. Pujahdin kentälle ja nousin Hermannin selkään. Hermanni liikkui laiskasti. - Noin. Hermanni ihanainen. Mennääs talliin. Taputin Hermannia kaulalle ja nousin selästä. Talutin Hermannin talliin ja otin kamat pois. Harjasin Hermannin ja vein laitskalle. Rapsuttelin Hermannia ja sitten vaihdoin Viliin. Rapsuttelin ja halailin sitä. Menin siivoamaan Vilin karsinan ja päätin siivota saman tien kaikki muutkin boksit.
Sitten menin satulahuoneeseen putsaamaan Vilin satulaa ja suitsia. Päätin putsata Hermanninkin satulan ja suitset. Lähdin rapsuttelemaan Viliä ja sitten menin odottamaan että minut haetaan.
|
|
|
Post by jemppu on Sept 12, 2010 18:17:23 GMT 2
Ulkona tihkutti vettä kun saavuin Flieniin. - Hermanniii! huusin rakkaalle hoitsulleni joka lähti tulemaan minua kohti. Sujautan riimun orin päähän ja lähden taluttamaan tallia kohti. Harjaan Hermannin perusteellisesti. - Nosta! sanon Hermannille joka tekee työtä käskettyä. Putsaan kaviot ja siirryn hännän puolelle. Selvitän hännän ensin sormin ja sitten harjalla. Sitten öljyän kaviot. Äsköinen tihutus muuttui rankka sateeksi. Haen Hermannille sadeloimen ja loimitan oriin. Vien Hermannin nopeasti takaisin ja otan Vilin. Harjaan Vilin ja laitan suitset & satulan jotka olin hakenut aiemmin. Talutan ruunan maneesin ja kipuan selkään. Otan alkulämpät ja siirryn raviin. Teen voltteja ja muuta. Sitten laitan ristikon ja pari kavalettiä sekä kolme puomia. Siirryn laukkaan ja suuntaan esteitä kohti. 1,2,3, ponnistus ja hyppy. Vili hyppää hienosti. Taputan sitä kaulalle. Otan radan vielä pari kertaa uudestaan ja päästän ohjat pitkiksi. Onneksi sain Vilin toiseksi hoitsukseni, vaikka ei Hermannissa mitään vikaa ole. - Pruut. Pysäytän kaspianponin joka on innoissaan. Vien Vilin talliin ja riisun kamat. Harjaan ruunan ja laitan karsinaan. Rapsuttelen ja halailen hoitsuani. Kaivan porkkanan palan taskustani ja annan sen Vilille. Sitten laitan tällekkin loimen ja vien tarhaan vaikka ei enään satanutkaan. JemppujaHermannijaVili ps, olisin tehny pitemmän mutta mut häädetään koneelta
|
|
|
Post by jemppu on Sept 14, 2010 15:46:24 GMT 2
Nappasin Vilin riimunnarun ja lähdin tarhoja kohti. Rapsuttelin Viliä kun laitoin riimua. Vili lähti tulemaan reippaasti perässäni. Laitoin sen vaihteeksi puomille. Hain Vilin harjat ja aloitin piikkisuoalla. Harjailin sitä hetken. Irrotin riimunnarun puomista ja lähdin tallustelemaan maastoja kohti. Vili tuli kiltisti perässä. Ruuna olisi mielellään mennyt katsomaan jänistä joka meni ohitsemme. Juoksimme hetken matkaa ja sitten käännyimme. Löntystelimme Flieniin. Menin vielä kentälle irtohypyttämään. Tein pienen radan: 30 cm pysty 40 cm ristikko kolme puomia ja 40 cm okseri. Sitten laitoin riimunarun ja taluttelin Viliä hetken. Koska minulla oli kypärä nousin Vilin selkään. Menin kierroksen Vilin selässä ja nousin pois. Vein Vilin takaisin puomille ja harjasin. Vein Vilin laitskalle. Rapsuttelin Viliä. Vaihdoin Hermannin ja Harjasin nopeasti. Ja laitoin suitset. Vein kentälle ja nousin selkään. Otin pitkät alkukäynnit. Sitten otin lyhyetohjat tein voltteja ja menin ravia. Siirsin laukan ja suuntasin esteelle. Hypyssä horjahdin mutta pysyin selässä. Mennimme radan pari kertaa. Sitten pysäytin Hermannin ja aloin tehdä maailmanympärysmatkoja. Hermanni pysyi paikallaan hyvin sitten menin käyntiä väärin päin. Menin oikeinpäin ja pidin ohjat pitkinä. Nousin selästä ja talutin puomille. Otin suitset pois ja harjasin. Vein Hermannin laitumelle ja vein suitset satulahuoneeseen.
|
|
|
Post by jemppu on Sept 16, 2010 15:34:11 GMT 2
- Hermanniiii! huudan hoitsulleni joka tulee kiltisti katsomaan minua. Vien sen riimusta kiinni pitäen talliin. Syy siihen miksi pidän Hermannia riimusta on se, että täällä päin oli nähty iso vihainen rotwailer. - Anteeks kun mä en päässy hoitaan suo viikonloppuna, sanon orille. Alan harjata Hermannia pitkin, painavin vedoin. Pian tyttöjä saapuu talliin hevosia taluttaen. - Kuulitteko te siittä isosta koirasta? Emi kysyy. - Joo, Elli lähetti mulle viestin et hepat kannattaa hakee sisälle. Assun ääni kuuluu sanovan. Tulee pelottavan hiljaista. Kunnes Mellun ääni sanoo: se on purru jo jotain kolme vuotiasta lehmääkin. - Hui! Wicca sanoo ja jatkaa: Kannataisko pyytää Pipsa ja Elli tänne? - Joo. vastaan ja lähden hakemaan Viliä. Laitan ja lähden taluttamaan Viliä talliin. Alamme miettiä mentäisiinkö maneesiin. Tulemme siihen tulokseen että jotkun jää talliin ja jotkun menee. Minä menen Hermannin kanssa.
Laitamme oven huolellisesti kiinni. Valitsemme " tunninpitäjän" joka sanoo mitä tehdään. Valitsemme Meerin. - Kevyttä ravia pitkillä sivuilla! tyttö huutaa. Yht´ äkkiä alkaa kuulua... Kopinaa. Ovea lähimpänä oleva Wicca avaa oven ja huutaa: Laukatkaa henkenne edestä! Poneja laukkaa lujaa maastoon, ratsastajia roikku kaulalla, Musta hahmo seuraa meitä... - Pipsa! tytöt huutavat iloisesti. - Sä pelästytit meidät! Mellu hihkaisee ja nousee selästä. - Tulin vain sanomaan siitä koirasta, mutta te ootteki varmaan kuullu siittä, Pipsa vastaa. Noh menkää käyntiä takasi ja tulkaa talliin. tyttö jatkaa. Noudatamme käskyä ja lähdemme tallille päin. Flienissä saamme makeat naurut kun kerromme tilanteesta. Jätämme hevoset talliin ja menemme putsaamaan varusteita. JemppujaVilijaHermanni
|
|
|
Post by jemppu on Sept 22, 2010 18:39:15 GMT 2
- Moi, Elli! Mun pikkusisko halus tulla. sanon naiselle joka hymähtää - Juu. Tervetuloo vaan! Elli hymyilee. Lähdemme hakemaan hevosia. Annan Jepun taluttaa Vilin ja itse talutan Hermannin. Pidän salaa kiinni Vilin riimusta, koska pikkusiskoni ei ollut hevosia paljon talutellut. Vili olisi Jepulle hyvä opetus poni. - Onko tää Villi kiltti? 7 vuotias pikkusiskoni kysyy. - On se kiltti. Sitä paitsi se on Vili ei Villi. nauran pikkusiskolleni. Laitan Vilin kiinni ja haen sen harjat. Näytän Jepulle kuinka hevosta harjataan. Odotan, että Jepu on harjannut Vilin. Näytän tälle kuinka kaviot putsataan. Sitten menen harjaamaan Hermannin. Viemme Hermannin tarhaan ja haemme Vilin varusteet. Laitamme varusteet ja talutamme Vilin kentälle. Talutan Viliä aluksi. Sitten annan Jepun mennä Vilin kanssa kaksin käyntiä. Tyttö haluaa ravata ja panen riimun narun ja lähden hölkkäämään. Sitten menemme käyntiä loppu ajan puolestatunnista. Sitten anon että on minun vuoro. Otan aluksi hetken käyntiä ja sitten siirryn raviin. Teen voltteja. Sitten otan käyntiä ja teen etuosa käännöksiä. Sitten siirrän ravin kautta laukan. - Vau! Mäkin halun noin hyväks! tyttö sanoo. - Emmä oo mikään hyvä. sanon Jepulle. Otan pitkillä ohjilla käyntiä ja sitten nousen selästä. Talutan Vilin talliin. Sitten otamme kamat pois pesemme kuolaimet. Harjaamme vielä Vilin ja viemme tarhaan.
|
|
|
Post by jemppu on Sept 22, 2010 18:54:39 GMT 2
Tollanen kuva huonot värit. Paintis piirretty.. Siivoilin yks päivä Vilin varustelootaa ja sieltä löyty tollanen lappu mis on piirrustus Vilistä ja jotain tekstiä. Attachments:
|
|
|
Post by jemppu on Sept 23, 2010 12:54:50 GMT 2
Tollanen on ollu kesästä asti tehtynä. Ja lisää pitäis tulla! Attachments:
|
|