|
Post by Pipsa on Jan 5, 2010 15:27:34 GMT 2
Mellulla ei ole hoitohevosta, vaan hän silloin tällöin auttaa iltatalleissa yms. TK merkinnät: 12 Tk:ta Ikä:14 -v Luonne: Mellu on huumorintajuinen ja yhteistyöhaluinen tyttö, tai ainakin niin kaverit sanovat. Vieraat taas saavat helposti huonomman kuvan. Melluun täytyy tutustua ensin, ennen kuin huomaa tytön parhaat puolet. Vaikka hän onkin välillä hyvin laiska, eivätkä koulu hommat kiinnosta, niin kaikki hevosiin liittyvät hommat hoituvat tarkasti ja ne tehdään innolla. Hän omistaa olkapäille ulottuvat melkein mustat hiukset jotka ovat yleensä vapaana tai ponnarilla. Mellun vaatetukseen kuuluu yleensä huppari tai pitkähihainen paita ja vaaleansiniset ratsastushousut. Ratsastaessa hänellä on ruskea kypärä ja ratsastussaappaat.
|
|
|
Post by mellu on Jan 8, 2010 19:37:05 GMT 2
i45.tinypic.com/160u6x1.jpgTein uuden kuvan, ja nyt ei oo niin musta, ja lisäsin läsin :----D Suloinen kuva Tuitsusta. Varjostukset, valostukset ja lihasten jne. viivat ovat hienoja, tästä siulle 8v€ - Pipsa
|
|
|
Post by mellu on Jan 27, 2010 19:24:36 GMT 2
i49.tinypic.com/98uhlf.jpgTaas tuli tuollainen kökkö hoitojuttu, inspis hukassa niin ei keksi mitään.. :---------D Tuossahan on varsin hyvä idea, eikä toteutuskaan ole huono. Plussaa varsinkin tuosta vasemman alareunan Tuitsusta (: Pisteitä tästä 12v€ - Pipsukka
|
|
|
Post by mellu on Mar 16, 2010 18:49:19 GMT 2
16.3.2010 RatsasteluaOlin tullut tallille noin tunti sitten, ja autoin Pipsaa ja Nanaa katsomaan, kuinka paljon rehua ja kauraa oli vielä jäljellä. Kun olimme valmiit, menin hakemaan Tuitsua laitumelta. Poni tuli ihmeellisen hyvin mukaani, ja ihmettelinkin hieman sen käytöstä, koska yleensä poni keksi jotain temppuja. Talutin sen karsinaan ja sidoin sen löysästi kiinni, että se ei pääsisi pyörimään, eikä piehtaroimaan karsinassaan. Hain satulahuoneesta harjapakin ja aloin nopeasti harjaamaan ponia, sillä minun piti vielä ehtiä ratsastamaan ja sitten kotonakin oli jotain tekemättömiä töitä. Kun poni oli kohtalaisen siisti muuten, (selvitin hieman harjaakin) hain kaviokoukun ja putsasin orin kaviot. Ihmettelin hieman kun poni näytti aivan torkkuvan, eikä keksinyt mitään kepposia. Tuitsun kavioiden kanssa ei tullut ongelmaa, niin kuin isojen hevosten kavioiden puhdistus operaatiossa, koska sillä oli niin pienet jalat eikä kenkiä. Kun poni oli muuten valmis, kuljetin pakin pois ja toin satulan ja suitset. Nostin satulan ripeästi ponin selkään ja kun sain satulahuovan suoraan, kiristin satulavyötä pari reikää. Lämmitin kuolaimia hieman käsissäni, etteivät ne tuntuisi ponista niin inhottavilta ja puin sille suitsen. Ori otti kuolaimet myös ihmeen hyvin ja talutin sitä kohti maneesia. Sen ovella olivatkin jo Pipsa ja Nana, Nanalla oli mukanaan Risto ja hän kai aikoi ratsastaa sillä. ”Hei taas, tuletteko tekin ratsastamaan?” Minä kysyin ja hymyilin iloisesti. ”Juu, Pipsa lupautui pitämään minulle tuntia, niin ajattelin, että Ristokin tarvitsisi liikuntaa ja päätin tulla sillä ratsastamaan.” Myös pieni joukko muita ihmisiä oli kerääntynyt maneesin ovelle ratsujensa kanssa. Pienen rupattelun jälkeen menimme sisään maneesiin ja kiipesimme ponien selkään satulavyöt kiristettyämme ja jalustimia säädeltyämme. Noin kymmenen minuutin alkukäyntien jälkeen siirryimme raviin, ja Tuitsu halusi seurata Ristoa. No, kerrran se pääsikin aivan lähelle isomman hevosen häntää, ja ehdin ja pelästyä että Risto potkaisisi ratsuani. Kun olimme toisessa päässä tekemässä ympyröitä, Pipsa huuteli meille ohjeita, ja kun ponini huomasi Riston olevan toisella puolella maneesia, se lähti nopeaa (ja pomputtavaa) laukkaansa Ristoa kohti, ja minä vain istuin hämmästyneenä kyydissä. Vähän ennen kuin olisimme jääneet Riston tallottavaksi, sain Tuitsun siirtymään kiitoraviin ja tein pari puolipidätettä. Ai että poni onkin säästänyt kepposet ratsastusta varten.. Tuumin, ja pudistin hieman päätäni. Kun olimme lämmitelleet Pipsan mielestä tarpeeksi, hän kertoi meille tunnin tehtävän, ja se oli pohkeenväistö. Lähdimme A:sta keskihalkaisijalle ja kävelimme E:hen asti suoraa, siitä sitten aloitimme pohkeenväistön H:hon ja uralle. Takaisin A:han ja samaa rataa, kunnes vaihdoimme suuntaa niin, että teimme pohkeenväistön nyt M kirjaimeen. Aluksi ori ei oikein suostunut yhteistyöhön kanssani, mutta kun Pipsa neuvoi minua tekemään enemmän puolipidätteitä ja korjasi pari muutakin virhettäni, niin väistö alkoi jo sujua. Kun olimme tehneet juuri väistön, ja kääntyneet lyhyelle sivulle, Tuitsu näki Riston tulevan ravissa keskilinjaa ja aloittavan väistön, se keksi uuden jekun. Yhtäkkiä se siirtyi hiljaisesta, - mutta pomputtavasta – ravista laukkaan, ja minä kiljahdin hiljaa. Toivottavasti kukaan ei kuullut tuota, tuumin, samalla kun yritin hallita ponia, joka laukkasi päättäväisesti kohti Ristoa, mutta matka loppui lyhyeen, kun Pipsa seisahtui ponin eteen. Ori teki oikein komean pysähdyksen, harmi vain, kun minä meinasin lentää selästä. No, en kuitenkaan lentänyt, mutta kaikki olivat pysähtyneet katsomaan Tuitsun show’ta. No, tunti sujui muuten ihan hyvin, paitsi että kun laukkasimme, Tuitsu keksi että pukittelu voisi olla mukava virkistys muuten niiiiiin ’tylsään’ tuntiin. Laukan jälkeen kävelimme vielä vartin, koska hevoset olivat hikisiä ja oli muutenkin vielä aika kylmä ilma. Tunnin jälkeen talutin ponin karsinaansa, riisuin siltä varusteet ja laitoin mp3’sen soimaan. Kuuntelin musiikkia samalla kun harjasin ponia ja välillä uppouduin siinä puuhassa unelmoimaan kesästä. Baby are you down, down, down, down down Down, down Even if the sky is falling down, Down, down, OohKun olin harjannut ponin pikaisesti, rupesin etsimään sen vilttiä, joka loppujen lopuksi löytyi Nuutin loimien alta. Puin sen ponille, ja menin kaivelemaan pussiani, josta kaivoin ihan uuden oranssin riimun. Puin sen Tuitsulle ja annoin sille samalla porkkanan, jäin vielä hetkeksi rapsuttelemaan ponia, ennen kuin minun pitäisi lähteä. Lopulta suukotin orin turpaa ja kävelin satulahuoneeseen. Avasin kaappini ja laitoin kypäräni sinne, sitten menin sanomaan ”hei” Nanalle ja Pipsalle. You ought to know, tonight is the night to let it go Put on a show, I wanna see how you lose control
So leave it behind cause we, have a night to get away So come on and fly with me, as we make our great escapeKävelin pyörälleni ja lähdin ajamaan kotiin päin. ----------- Kuuntelin siis Jay Seanin Down - kappaletta. Mukavan sujuvasti kirjoitettua tekstiä taas kerran, hienoa! Kivasti käytetty talliporukkaa ja Tuitsun luonnetta, eikä kirjoitusvirheitäkään. Tästä siulle siis 16v€ ja pahoittelut viivästyneestä kommentoimisesta - PipsuliKiitos, tarinassa oli jonkun verran IRL'ssä tapahtuneita juttuja, ja päätin käyttää niitä tarinassa
|
|
|
Post by mellu on May 2, 2010 21:32:25 GMT 2
Tuitsun lastenvahdin päiväjärjestys: (lauantai) klo 05.00 Aikainen herätys, en jaksa nousta, laitan torkun päälle viisi kertaa. klo 05.25 Nousen, koska tajuan, etten voi nukkua torkulla loputtomiin. klo 06.00 Olen pessyt hampaat, harjannut hiukset ja vaihtanut tallivaatteet, joten lähden alakertaan syömään aamupalaa. Äiti herää mekastukseeni ja tulee katsomaan kuka on herännyt näin varhain, ja rupeaa tivaamaan minulta, miksi olen tallivaatteet päällä. ”Et sinä nyt näin aikaisin voi tallille lähteä!” on hänen tavanomaisin huomautuksensa, jonka jälkeen seuraa pitkä tappelu tallille lähdöstä. klo 06.45 Olen matkalla pihalle, otan pyöräni ja poljen noin 2 kilometrin matkan tallile. klo 07.10 Koska en pidä kiirettä, olen joskus vähän yli seitsemän tallilla, ja hevoset kurkistelevat kiinnostuneina karsinoistaan. Kaippa ne ymmärtävät, että olen tulossa jakamaan niille aamupalan. klo 07.35 Hevoset syövät kauraa ja heinää tyytyväisesti karsinoissaan, ja menen pihalle laittamaan sähköpaimenet päälle. Mistä sitä koskaan tietää, koska ne aikovat karata.. klo 07.50 Palaan talliin ja haalin riimunnaruja, että saan vietyä hevosia laitumille. Ensin Nenny ja Anni vauvamahojensa kanssa.. Indi, Risto ja muut, sekä viimeiseksi Tuitsu, Nuutti ja Weikko. klo 08.05 Menen juomaan teetä toimistoon, ja Pipsa tulee käymään tallissa. Juttelemme tämän päivän ratsastustunneista, joita on kaksi ensimmäinen alkaa kello 11.00 ja toinen heti perään. Lupaudun taluttamaan jotain pikkutyttöä Annilla ja haen tuntikirjan. Selailen sitä, ja huomaan, että tyttö tahtoo mennä ponilla ilman satulaa. klo 08.45 Menen pihalle, kun olen tehnyt jotain muka hyödyllistä ja huomaan, että Tuitsu ja Nuutti ovat karanneet. Weikko seisoo poikien tarhassa ja katsoo minua tylsistyneesti. Haen tallista pari riimunnarua ja lähden karkulaisten perään. klo 09.01 Löydän karkulaiset maastoradalta ja jahtaan niitä hetken. klo 09.22 Talutan poneja tallille päin ja laitan ne karsinoihinsa. Menen tarkistamaan poikien aitauksen ja palaan talliin. Siivoan karsinat. klo 11.00 Olen ehtinyt siivuta karsinat ja putsata suurimman osan varusteista ennen tunnin alkua ja talutan Annin maneesiin. Autan pikku tyttöä kiipeämään ponin selkään, ja alan taluttamaan heitä. klo 12.00 Autan tyttöä ottamaan Annilta suitset pois ja harjailen ponia tytön kanssa. Sen jälkeen menen laittamaan Tuitsua kuntoon, että pääsisin ratsastamaan. Huonoksi onnekseni huomaan, että joku on varannut yksityistunnin, ja hänelle on laitettu siihen Tuitsu. Lopetan ponin harjauksen ja menen harjaamaan Nuuttia. klo 12.36 Nuutti on valmis ja talutan sen pihalle. Hyppään selkään, ja lähden tutulle maastopolulle. Vietän tunnin seikkaillen ympäri metsiä ja laukkaillen pellolla. klo 13.35 Palaan tallille ja otan Nuutin satulan pois kentällä. Jätän satulan aidalle ja nuosen ponin paljaaseen selkään. Ratsastan vartin kentällä ja poni saa pukitteluhepuli – kohtauksen. klo 14.00 Lopetan ratsastuksen ja riisutan sekä harjaan Nuutin. Vien sen Weikon kanssa laitumelle ja menen katsomaan kun joku tyttö ratsastaa vielä Tuitsulla. klo 14.15 Päätän mennä talliin tekemään jotain hyödyllistä ja haen Indin laitumelta. Harjaan hevosen ja tuon sen varusteet valmiiksi karsinan oveen Pipsalle. Katson kirjasta, olisiko siellä merkintää millä Elli ratsastaisi tunnin jälkeen mutta ei ole. Haen Nennyn tarhasta ja rupean harjailemaan sitä. Päätän laittaa Ellille Riston, ja haen sen laitumelta. klo 14.35 Pipsa tulee Ellin kanssa talliin ja kiittää minua, että laitoin heille hevoset, sillä heillä on kiire. Tytöt lähtevät ratsastamaan ja minä jään vahtimaan hevosia. klo 15.00 Jaan heinät tarhoihin ja menen hetkeksi laitumelle kuvaamaan hevosia. klo 15.45 Kyllästyn kuvaamiseen ja haen Bjallan laitumelta. Sidon sen kentän aitaan, ja alan pystyttämään irtohypytyskujaa. Hypytän Bjallaa hetken ja vien sen talliin. Sitten haarjaan tamman ja menen toimistoon syömään eväitäni. klo 16.00 Pipsa ja Elli palaavat ja minä kysyn olisiko heillä minulle enää hommia. Eipä heillä taida olla ja käyn vielä rapsuttelemassa Tuitsua ja huomaan että tallikissa on tullut tervehtimään ystäväänsä. Annan ponille pari porkkanaa ja sokerin palaa. Sitten lähden kotiin. Kuvia päivästä:- Tuitsu ja Nuutti karkuteillä. - Tuitsu ja tallikissa. Hieno idea toimivan toteutuksen kanssa, kuvat ovat söpöjä : D. Extra-pointseja siulle auttamisesta, myös aamu- ja iltatalleissa voit autella silloin kun haluat. Tästä saat 16v€, kohta pitäisikin ruveta jotain palkintoa siulle keksimään (: kiitos ja voisinkin tehdä joku päivä ilta tai aamutallin. (: enkä tarvitse mitään palkintoa, on kiva kokeilla joskus jotain uutta, kuin tavallisia tarinoita =)
|
|
|
Post by mellu on May 10, 2010 16:16:00 GMT 2
Uusi tuttavuus – Islannista asti
Löntystelin tallille, sillä olin saanut pyöräni rikottua. En oikein edes tiedä kuinka se meni rikki, meni vain. Isä ja äiti eivät tyytyneet selitykseeni, ja saan kuulemma odottaa uutta pyörää tai vanhan korjaamista vielä kauan. No, onneksi en ole pyöräilyriippuvainen, onhan niitä muitakin kulkuvälineitä.
Stamp on the ground Jump, Jump, Jump, Jump Moving all around Tep tep da dow Stamp on the ground Jump, Jump, Jump, Jump Moving all around We're jumping all around Pian käännyinkin tallille johtavalle hiekkatielle ja sen kävelemisessä ei mennyt kauaa. Pääsin tallin ovelle parissa minuutissa ja kiskaisin sen auki. Talli oli tyhjillään, sillä hevoset oli viety jo tarhoihin, ja tunteja ei ollut tänään. Annoin katseeni kiertää tallissa ja näin tuntikirjaan liimatun oranssin muistilapun. Kävelin sinne ja napsautin valot päälle. Niin sain paremmin selvää tekstistä joka oli kirjoitettu hätäisen näköisesti. Hei! Jos haluat, niin olisi kiva että liikuttaisit ja hoitaisit Bjallan puolestani! t. Pipsa
Luettuani lapun lähdin kävelemään satulahuoneeseen. Pistin siellä vanhan radion soimaan ja etsin Bjallan harjapakin. Avasin sen ja tarkistin että siellä oli kaikki mitä tarvitsin. Kyllähän siellä oli – kaviokoukku, pölläri, piikkisuka ja pehmeä sekä kova harja + paljon muita harjoja ja hoitotuotteita mitä en nyt tarvitsisi. Kannoin sen tamman karsinan eteen ja otin koukusta riimun ja riimunnarun. Kävelin pitkin pölyistä käytävää tallin ovelle ja astuin raikkaaseen ulkoilmaan. We're sending out an invitation to everyone in every nation. But don't sleep get on the run Stop thinkin' and have some fun! ~~~ Mutustelin kaikessa rauhassa kuivia heinän korsia, kunnes näin jonkun ihmisen tulevan luokseni. Nostin verkkaalleen pörröistä päätäni ja tutkin ihmistä tiukasti katseellani. Minua ei huvittanut vielä lähteä tarhasta, ja ravasinkin nopeasti laitumen toiseen päähän. Ihminen – tarkemmin sanottuna tyttö- seurasi minua hitaasti, rauhoittava ilme kummallisella naamallaan. Kallistin hieman päätäni. En menisi tuohon lankaan, hän vain yrittää uskotella minulle, ettei aijo viedä minua tunkkaiseen talliin ja siellä heittää satulan selkääni ja lähteä kentälle hyppimään monen metrin korkuisia esteitä. Pudistin päätäni ja jännitin lihakseni valmiina pakenemaan. Ihminen pysähtyi eikä katsonut minuun. Ihan niin kuin hän olisi tutkinut maata. Olisikohan siellä jotain kivaa? Astuin varovaisesti kohti ihmistä, mutta hän pysyi vain paikallaan.Kohta hän laittoi käden taskuunsa ja taskun sisältö rapisi. Olikohan hänellä jotain herkkuja?! Innostuin siitä, enkä enää välittänyt sisälle joutumisen vaarasta, vaan ravasin tytön luo.
Stamp on the ground Jump, Jump, Jump, Jump Moving all around Tep tep da dow Stamp on the ground Jump, Jump, Jump, Jump Moving all around We're jumping all around [/center] ~~~ Jonkun ajan päästä olin saanut Bjallan turkin kiiltämään kauniisti ja sen harjan melkein takuttomaksi. Sen tehtävän suoritettuani hain satulahuoneesta ponin varusteet, ja nostin satulan tamman selkään. Kun kiristin satulavyötä, tamma rupesi pullistelemaan ja sain vyön toiselta puolelta kolmanteen ja toiselta puolelta toiseen reikään. Puin suitset tammalle hitaasti ja rauhallisesti, mutta se vastusteli aluksi kuolaimia. Minulta meni tovi saada kuolaimet ponin suuhun, ja sitten se tiputti ne pois. Tälläistä taistelua jatkui tovi, kunnes olin niin nopea, että sain suitset ponin korvien taakse. Laitoin vielä kaikki remmit kiinni ja niin olin valmis. Stamp on the ground Jump, Jump, Jump, Jump Moving all around Tep tep da dow Stamp on the ground Jump, Jump, Jump, Jump Moving all around We're jumping all around
Düp düp düp düp düp ...
DROP THE BEAT ~~~ Tuo tyttö – jonka nimi oli kuulemma mjellu, tai joku sellainen – talutti minut tallipihalle, ja kiipesi selkääni. Sitten hän vielä julmasti kiristi satulavyöni. Suljin silmäni, ja odotin kovaa potkua kylkeeni, sillä olin tottunut siihen. Pipsa , Nana ja Elli sekä pari muuta tallityttöä olivat kyllä aina todella varovaisia minulla ratsastaessaan, mutta muutama muu tuntematon tyyppi oli potkinut minua kovaa kylkiin ja vetänyt suusta. Niimpä odotin nytkin sellaisia potkuja ja suusta riuhtomista, mutta tunsinkin kyljissäni vain pienen hipaisun ja lähdin kävelemään eteenpäin, pitkin ohjin. Olin mielissäni siitä, ettei tuo mjellu-ihminen ollut potkinut minua tai repinyt suusta.
So come and join our love foundation Go feel the heat, the sweet vibration 'Cause we are about to ignite And we wanna go out tonight! [/center] ~~~ Katselin kauniita maisemia, ja kannustin tammaa varovaisesti raviin. Se vastasi kiltisti ja nopeasti apuihini, toisin kuin issikkatammani Empya, joka oli oikea jääräpää. No, ei se ollut läheskään yhtä herkkä kuin Bjalla, mutta ihan sama. Kohta polku haarautui, ja annoin islanninhevosen päättää minne mentäisiin, tiesin nimittäin molemmista suunnista reitin kotiin. Mutta ennen kuin huomasinkaan, Bjalla oli pysähtynyt ennen risteystä. Aluksi kummastelin sen käytöstä, ja olin jo kannustamassa sitä eteenpäin. Pien kuitenkin tajusin mitä se tahtoi. Tamma tahtoi, että päättäisin kumpaan suuntaan mennään! No, käänsin sitä oikealle ja Bjalla lähti sinne halukkaasti ravaten. En viitsinyt hidastaa ponia, vaan nautin sen tasaisesta ravista. Düp düp düp ... Jumping all around DROP THE BEAT Jumping all around
Düp düp düp düp düp ...
Jumping all around ~~~ Minutakin maisemat ovat hienoja Mjellu, mutta emmekö voisi jo laukata? Odotin innoissani tuntevani laukka avut, sillä tiesin että mutkan takana olisi mahtava laukkasuora. Jo muutaman sekunnin päästä tunsin hipaisun kylkeeni ja nostin laukan. Laukkasin niin kovaa kuin kavioistani pääsin, mutta kun tuo kyytissä nököttävä ihminen selvisi säikähdyksestä, (kai hän luuli että meinaan tiputtaa hänet ja karata… ) hän ryhtyi pysäyttelämään minua. Laskin päätäni, mutta hiljensin vauhtia tympääntyneenä ratsastajaani, Mjelluun. Siirryin töksähtelevään – mutta silti pehmeään – raviin. Ravasin vielä hetken, mutta kohta kyytiläiseni pyysikin minua hidastamaan käyntiin. Tottelin tyttöä, ja kävelimme viimeisen kilometrin.
Pian näinkin tallipihan edessämme. Kun pysähdyimme, Mjellu loikkasi alas selastäni ja talutti minut hoitopuomin luo. Hän otti minulta satulan ja laittoi sen puomille, ja avasi suitsieni hihnat. Sitten hän talutti minut tarhaani ja otti suitset pois. En lähtenyt pois ihmisen luota, vaan odotin kärsimättömästi palkintoani. Ihminen ei näyttänyt ensin tajuavan mitä olin vailla, mutta kun aloin hamuamaan hänen taskujaan niin hän arvasi. No, sain porkkanani ja lähdin ravaamaan heinäkasan luo.Jälleen kerran mukava, aidon tuntuinen tarina. Tarinassa viehättää erityisesti juuri tuo edellä mainittu realistisuus - tälläistähän voisi tapahtua tosi elämässäkin. Bjallalle on hyvä päästä totuttelemaan uusiin ihmisiin ja tamma oli varmasti innoissaan päästessään maastoon lenkille (: Elli tykkää myös! Kiva tarina ja musiikin sanat sopivat tähän hyvin. Sulle tosiaankin pitää päästä tekemään jotain palkintoa, niin ahkerasti olet hoidellut! Hyvin menee! -Elli
|
|
|
Post by mellu on May 20, 2010 17:46:50 GMT 2
Mistä pienet Tuitsupojjat on tehty?
Pienet Tuitsupojjat on tehty salmiakista, suomalaisesta sisusta, karamelleista, pippurista ja muovailuvahasta ♥ (öööh??? :--DD)
»Reipas »Eloisa »Vipeltäjä »Oripoika »Nopea
»Tarmokas »Unelias (:--D) »Ihana »Tunari ♥ (ei ees oo :pp) »Söötti »Uimari »Ketterä »Enkeli »Mellun lellikki »Estehirmu
|
|
|
Post by mellu on Jul 24, 2010 16:08:45 GMT 2
Anteeks nyt kun sotken kaappia :ss Mut pakko (muka) mut joo, siis poistan tän viestin kun joku ns. merkkaa tän luetuksi :--D Kiitos tosta hienosta kuvasta täälä kaapissa, ja tajusin, et oon hoitanu tääl ehkä kohta vuoden :--DD Mut joo, ei se ihan mee kun oon nyt näin laiska enk yhtään aktiivinen :---/ Mut jo nyt yritän! (:
|
|
|
Post by mellu on Jul 24, 2010 17:51:17 GMT 2
[glow=blue,2,300] KLIK[/glow] Tuitsu oleili muiden kanssa laitumella, tiesin sen sillä tallin ilmoitustaululla oli lukenut että hevoset viettäisivät kesälomaa kesälaitumilla. Olin ollut viikko sitten leirillä, enkä ollut oikein ehtinyt hoitaa pientä ponipalleroa. Pian saavuin laitumen reunalle kamera kädessäni. Näin hevset kaukana, melkein laitumen toisessa päässä. Halusin käydä moikkaamassa ponia, ja ajattelin, että voisin samalla käydä tarkistamassa ovatko ämpärit täynnä vettä. Hetken tuumailtuani lähdin katsomaan poneja.. Näin päädyin laitumelle pällistelemään hevosia ja räpsimään niistä kuvia (: Laitoin esille nyt tälläisen rauhallisen kuvan ponista, (jonka siis piirsin paintilla ja väritin Gimpillä. Hiirellä, köhköh..) muut kuvat olivat yhtä riehumista, joten en nitä näytä ;---) Suloinen kuva Tuitsusta (: - Pipsa
|
|
|
Post by mellu on Aug 15, 2010 20:30:41 GMT 2
Mellu taukoilee myös nyt hieman, koulu alkaa maanantaina, ja koulupäivät pitenevät. :/ Yksi hoito olis jo valmiina, laitan sen kun saan kuvat scannattua!
|
|
|
Post by mellu on Aug 23, 2010 17:48:31 GMT 2
Maastossa on mukavaa! [/size] Oltiin Irin ja hevosten kanssa ratsastelemassa siellä, ja piirsin pari kuvaa matkasta. (8 maastoonmaastoonmaastoon![/center] Todella hieno kuva! Melkeimpä sarjakuvamainen ja on hyvä, kun otit maastoon kaverin mukaan. Ainahan maastossa pitäisi olla kaveri mukana. 8 Tk sulle! - ElliKiitos Elli, minulla on tuosta vielä yks kuva, mut se ei mahtunu tohon :'D
- m
|
|
|
Post by mellu on Aug 24, 2010 19:38:27 GMT 2
Väsäsin Tuitsulle huvikseni karsinan oveen kyltin <: KYLTTIKYLTTIVooi, suloinen :3 - Pipsa
|
|
|
Post by mellu on Sept 5, 2010 19:54:06 GMT 2
Tulin myöhään illalla tallille, olin tulossa vain kurkkaamaan ja hellimään Tuitsua, kun en ollut pitkään aikaan sitä nähnyt. Kävelin tallille mp3'sta kuunnllen, ja taisin laulaa itsekkin siinä mukana hiljaa. Metsä oli jo hämärän peitossa ja käytin tallille oikoreittinä tätä pientä hiekkatietä, minkä varrella ei tietenkään ollut katuvaloja.
Pian näinkin jo tallin valot, ja tihensin askeleitani hölkäksi. Näin pari ponia laitumella ja yritin tihrustaa ketkäs siellä olivat. En saanut selvää kahdesta tummasta hahmosta, joten kävelin talliin. Sisällä heiniä jakamassa oli Pipsa, ja joistain karsinoista kurkkivat nälkäiset hevoset ja ponit. "Hei Pipsa!" Tervehdin häntä iloisesti ja Pipsa moikkasi minua. Juttelimme hetken ja hän kertoi Ellin olevan jossain ostamassa uusia riimuja ja sen sellaisia, eikä ilta tallia ollut muut kuin Pipsa tekemässä.
Tarjouduin auttamaan, ja hän ojensi minulle parit riimunnarut, ja sain lähteä hakemaan Weikkoa, Nuuttia ja Tuitsua. Kävelin hämärässä kesäsyys illassa ihaillen maisemia laitumen portille. "Tuitsuu, Weikkoo, Nuuttii..!" Yritin katsella pimeyteen, mutten nähnyt poneja. Livahdin portista sisään, kävelin hetken matkaa, enkä siltikään nähnyt poneja..
JATKUUU
|
|
|
Post by mellu on Sept 6, 2010 16:28:37 GMT 2
"Minnekkähän ne on livahtanut?" Mietin ääneen jo hieman hätääntyneenä. Kävelin laitumen päästä päähän, ja tarkastin aidan, josta tietysti löytyi iso ponin mentävä aukko! "Niinpä tietysti.." Nurisin ja pujahdin auokosta.
Huhuilin poneja samalla kun kävelin metsänreunaa pitkin. Kiersin tallin taakse, missä ponit oliatkin mussuttamassa kukkapenkin antimia. Kävlin rauhallisesti niiden luokse, ja sain kuin sainkin melkein Tuitsua riimusta kiinni, ennen kuin se kaahasi pois luotani. "Ai hippaako te haluatte leikkiä?" Lähdin kävelemään hitaasti ponien perään, ja olin tietoinen siitä että kohta olisi pilkkopimeää. Tai ei nyt aivan, ei nyt ollut vielä aivan niiiiiiin syksy.
Pienen hippasilla olon jälkeen sain ponit talliin ja Pipsa kysyi ihmeissään kuinka mulla oli noin kauan kestänyt. Rupesin sitten siinä selittämään, että aidassa oli iiiiso reikä, josta pikku ponit olivat karanneet. Pipsa katsi minua hölmistyneenä. "Vastahan mä nyt ne aidat tarkistin!" Siinä sitten hetken kummasteltuamme päätimme että tulisin huomenna aamusta liikuttamaan Tuitsun, ja auttaisin aidan paikkaamisessa.
Vielä illan päätteeksi puunasin pikku-Tuisun ja hellin sitä ennen kuin lähdin kotiin.
Klassinen, hyvin kuvailtu tarina, tykkäsin! Oikein Tuitsumaista karauttaa vapauteen hippulat vinkuen ja saada kaikki aidat rikki (ja Pipsan hermot kireälle, kun se joutuu jooka ikinen viikko korjailemaan poninretkaleen tuhoja!) 2 TK:ta enää ja pronssimerkki yksityisvalmennuksen kera on siun! (: - Pipsa
|
|
|
Post by mellu on Sept 12, 2010 17:09:14 GMT 2
|
|